Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak ik een inbraak alarm?

Met een inbraak alarm bedoel ik een alarm dat afgaat als er iets (of iemand) beweegt\voorbijloopt. Ik weet niet zo veel van elektrische schema's maar ben wel berijdt om te solderen e.d. Als alarm gewoon een geluid dat zich herhaald.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

hoi rknoetel,

een inbraak alarm kan je heel goed zelf maken, ook de prijs bepaal je zelf door de materiaalkeuze.
zoals bij auto's ook het geval is, een mercedes is duurder dan een opel, toch rij ik een opel..... zo ook met inbraak alarmen.

de simpelste vorm, wat deurcontacten, relais met houdcontact en een dikke toeter. dit alles voeden uit een accu en uiteraard alles op ruststroom principe.

kost bijelkaar hooguit een paar tientjes.
als je een beetje rondkijkt, kan je voor een paar knaken al klaar zijn.

zet de schakelaars op strategische plaatsen, deur, raam, ed.
deze schakelaars houden een relais op, dat je met een 'geheime' schakelaar hebt ingeschakeld.
zodra de deur opent, verbreekt het bijhorende contact en zal het relais afvallen. de toeter doet de rest.
deur sluiten helpt niet, als het relais eenmaal is afgevallen komt het alleen weer in door de geheime schakelaar.

wil je zelf onhoorbaar binnenkomen, dan moet je de geheime (sleutel)schakelaar voor het openen van de deur eerst inschakelen.

hiermee is de meest eenvoudige inbraakbeveiliging gerealiseerd.
de accuvoeding laad je bij via een druppellader uit het stopcontact. (model: 'dikke stekker')

hier is geen functiecontrole, geen groepsindeling, geen dure toestanden, maar het werkt zonder storingen.
knipt er iemand een draad door, dan gaat het alarm ook af.
is er een fout in de schakelaar, dan gaat het alarm af.
kortom, fouten worden gemeld.

veel suc6
groeten, Dré

google naar 'houdcontact' en je weet alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan je niet zelf maken moet gwn kopen! Kan kopen bij mediamarkt volgens mij succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je hier wat aan.

Of dit filmpje:
http://youtu.be/amHrKWXlQ-8
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja er zijn geluids infra rood detectoren tekoop en dan zelf een Schema maken ,doe het wel eerst als je blieft met batterijen ,en een fiets lampje en wat sensoren draadjes enz er zijn bij de hobby winkel genoeg materialen tekoop maar er zijn genoeg redelijk werkende set's tekoop bij bouwmarkt enz met goede beschrijving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing