Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heten zo'n aftapplugjes/stekkertjes waarmee je stroom van een draad kunt aftappen zonder de originele draad te moeten verknippen?

Hoe heten zo'n aftapplugjes/stekkertjes waarmee je stroom van een draad kunt aftappen zonder de originele draad te moeten verknippen?

Het is voor een voedingskabel waar 12v (minder dan 10A) overheen loopt in een auto waar ik stroom van af moet tappen. Aangezien ik weinig zin heb om in de originele kabelboom te knippen zoek ik een soort plug of stekker wat je op een bestaande kabel knijpt en stroom van af kunt tappen.

Bestaat zoiets en zo ja, hoe heten die en waar kan ik ze krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Vele benamingen. Kabelklem, kabelverbinder, kabelsplitser.
escape
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

krokodillenbek?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja sorry, de naam ervan weet ik niet. ( ik heb ze zelf wel maar ik kom niet op de naam ) je kan hiervoor speciale platte stekkers gebruiken ( http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTExOTk3MTQzNQ==?direkt_aufriss_area=SHOP_AREA_37317&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub8&aktiv=8&navi=oben_2 ) zulke. maar je hebt ze ook met een `male`stuk er aan. dus hierbij word ook je kabel in 2e gesplitst. sorry ik kon geen afbeelding vinden van wat ik bedoel, maar ik hoop dat u het begrijpt:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verdeelblokje, aftakblokje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij gebruiken de Engelse benaming: "Scotch Blocks"
In het Nederlands worden ze ook stroomdiefjes genoemd.

Toegevoegd na 56 seconden:
Het is inderdaad het blokje uit het antwoord van Escape.
jc54
14 jaar geleden
Scotch-blokjes heten ze. In de volksmond ook wel 'kotsblokjes' genoemd.
Ze maken een kabel kapot als een guillotine zodat je er van af kan tappen.
Een gemakkelijke methode, voor als je geen zin hebt om een nieuwe kabel te trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing