Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kun je een losse ijskastcompressor weer op gang krijgen?

ik heb een ijskast-compressor in gebruik om fietsbanden op te pompen. Een ideaal en haast geruisloos apparaat. Soms komt hij echter helemaal niet op gang en blijft stil staan brommen. Na een tijdje doet hij het soms zomaar weer. Wat kan hiervan de oorzaak zijn??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
572

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als die staat te brommen staat de compressor vast.
en ook omdat deze slecht op gang komt zal deze wel gort droog zijn. over het algemeen hooren deze zelf gedeeltelijk met olie gevuld te zijn wat op zijn plek blijft door de druk van het koude middel. het kan zijn dat de comperssor gewoon gortdroog is. gooi er wat olie in de aanzuig zijde en het zal wonderen doen. ( niet te veel en even laten draaien zonder fietsband. somige olie soorten laten het rubber nogal snel uitdrogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kan het zijn dat je hem op en te koude plaats hebt staan.
Ze zijn gewend om bij temperaturen van dik boven nul te werken.
Als hij langzaam is of niks meer doet,dan kun je er weinig aan doen.
Want het zit binnenin en daar kom je niet bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien omdat een ijskastcompressor niet geschikt is om lucht te pompen maar vloeistof. Waarschijnlijk is hij gewoon stuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn vader had er ook altijd 1 in de schuur staan en het werkt perfect
alleen bij koud weer was het zo dat hij vaak niet opgang kwam.
meestal deed schudde ik eraan en dan deed ie het
hij heeft het minstens 15jaar uitgehouden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef er eens een klap met een hamer op.. geheid dat dat werkt. Goed is dat niet (zowiezo lucht pompen met iets wat voor vloeistof bedoeld is is niet goed voor het apparaat)
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding