Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is/zijn de grootste nadelen van de computer/pc?

Het is natuurlijk hartstikke makkelijk zo'n pc en er zitten veel voordelen aan.
Maar aan ieder voordeel zit een nadeel, wat zijn nou de grote nadelen van een computer/pc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je haalt de buitenwereld binnen incl. de 'slechteriken' die het op je privacygegevens voorzien hebben. Google bijv.pakt van iedereen die hun site download wel wat info mee die dan anderen weer te weten komen.

Je besteedt er vaak te veel tijd aan en daardoor krijgen andere bezigheden minder aandacht en tijd toebedeeld.
Sommige dingen 'verslons' je als je geen zelfdiscipline hebt.

Je gaat minder vaak de deur uit om lichamelijk bezig te zijn. ( kinderen buiten spelen, volwassenen minder wandelen enz) Het gezondheidsaspect heeft dus te lijden hieronder.

Je raakt vaak gefrustreerd, ongeduldig en korzelig omdat je PC vaak niet doet wat jij wilt en zijn eigen gang gaat.
Eén verkeerd vinkje weghalen/aanvinken en je bent uren bezig om uit te zoeken welk cookie je hebt verwijderd om niet meer op je gewenste site te kunnen komen o.i.d.

Indien er een crash optreedt bij een bank bijv. of belangrijke (overheids ) instelling, zijn alle gegevens niet meer op te vragen en zou een wezenlijke levensvoorziening niet meer kunnen worden gegeven. Dit zou funest kunnen zijn voor een hele bevolking.
Dit kan jou ook overkomen indien je er geen backup van hebt gemaakt voor de crash. En dat zal je net zien....
Kan heel lastig zijn als je alles via de PC doet, dus ook geen bankafschriften meer ontvangt.

Het haalt ook veel persoonlijkheid weg. De kerstkaarten bijv. worden onpersoonlijker omdat het geen handgeschreven kaartjes meer zijn. Zo zie ik het ten minste!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het vreeet strom & tijd
Je loopt serieus risico op RSI achtige verschijnselen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms moet je enorm lang wachten als hij aan het laden is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kimath
14 jaar geleden
Leuk plaatje :D
sommige bedrijven liggen vaak uren plat omdat het computer systeem het niet doet.
men kan dan helemaal niks doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
computers zijn verslavend
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn te weinig regels omtrent de afvalverwerking van elektronisch afval zoals computers, danwel er wordt niet op gecontroleerd. Het wordt nu allemaal in arme landen gedrumpt en verbrandt. Van verwerken is slechts een heel klein deel sprake.

Met dank aan de overwaardering van de vrije marktwerking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het haalt de gezelligheid uit huis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een groot nadeel dat ik voor school alles op de computer moet doen maar dat ik soms met een werkstuk maken ineens al m'n tekst kwijt ben.
Ook op mijn werk gebeurt alles via de mail, dus soms ben ik op een avond vergeten m'n mail te checken en dan sta ik s'ochtends voor niks op m'n werk :s
Nou ben ik ook helemaal niet handig met computers maar dat soort dingen vind ik echt een nadeel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoiets is idd enorm vervelend, en de leraren begrijpen het dan ook niet.
das nog een nadeel
dat je geen boeken meer leest, maar even opzoekt op internet..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou verslaafd kunnen raken aan iets wat je zoal op de computer kunt doen. Bén je eenmaal verslaafd, dan zal een eventuele relatie daaronder kunnen lijden. Naast dat zou je ook andere mensen of werkzaamheden kunnen gaan verwaarlozen.
Het kan daarnaast ook nog gemakzucht creëren. In plaats van zelf te zoeken naar een antwoord voor iets of zelf iets uit te werken, zou je ook een vraag kunnen stellen aan anderen (bv. op GV ;)) en binnen no-time heb je antwoord ... het kan je dus lui maken.
Of kijken of het bij jou regent (buienradar.nl) .... dat kan je ook vanaf je computerstoel zien en hoef je dus niet meer voor op te staan (je krijgt te weinig beweging).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het grootste nadeel??

heb je geen internet/pc meer. paniek!
hoe bankzaken te doen??
een telefoon nummer zoeken? moet je je dood zoeken in een boek.
even mailen gaat ook niet, je moet een brief schrijven, postzegel er op doen en naar de brievenbus lopen en dan hoopen dat het aankomt ( je ben niet zeker van het adres je hebt het niet kunnen controleeren)

xD dus ja het grootse nadeel van een pc? hij kan kapot :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je sluit je af. Komt zo minder makkelijk de deur uit. Je kan als je wilt alles kopen op het internet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding