Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je stroom- en signaalkabels opslaan bij koude temperaturen?

Wegens ruimtegebrek zou ik graag kabels en pluggen willen opslaan in mijn bestelbus, wat voor mij ook praktischer zou zijn. Zijn daar bezwaren tegen ivm temperaturen o.i.d.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Geen probleem, zolang je de kabels niet te klein oprolt. Dus met grote lussen, geen probleem. Pluggen zijn wintervast en leven helemaal geen problemen op.
Het is wel raadzaam, om ze voor gebruik te laten acclimatiseren, zodat ze wat soepeler worden.
(Lees meer...)
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook dat, en om condensvorming tegen te gaan:)

Andere antwoorden (3)

vast wel, als het goed is zou het ook op de verpakking moeten staan. ik denk dat vocht eerder een probleem is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Talloze pakhuizen, waar dergelijke zaken liggen opgeslagen zijn onverwarmd en vochtig. Die kun je rustig gelijk stellen met jouw busje. Je kunt de spullen daat zonder problemen opslaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de opslag in een bestel-auto lijkt me dat geen probleem, vergelijk het maar met de bedrading die daar al zit voor verlichting e.d.
Voor de verwerking is het wel handig om de spullen op temperatuur te laten komen, mocht het buiten 20 graden gevroren hebben, want de veerkracht met name van isolatie neemt navenant af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: