Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik hoor heel vaak een pieptoon in huis. Zou dat uit de tv kunnen komen ?

IK weet niet precies waar het vandaan komt, maar ik zelf denk van de TV.
Het is een heel irritante toon, het is net zo'n soort geluidje als ze zeggen er wordt over je gesproken.
Heeft iemand dat ook wel eens gehad ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

het zou kunnen even de tv afzetten .. als het geluid weg is was het de tv..
zo niet alle apparaten even aflopen .. ik heb t ook wel eens gehad met de tv verder kan het geen kwaad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Yep, heb ik ook last van gehad! Bleek bij mij de ijskast te zijn! Zou je makkelijk kunnen uitsluiten door m even uit te zetten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de tv kan wel, maar bij mij is het alleen als de tv aanstaat. Mijn lader van mijn mobiel maakt ook zo'n geluid, dus ik zou alle elektrische dingen maar even nagaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een TV kan piepen net als andere apparaten, je kunt ze eenvoudig controleren door de stroom af te schakelen.
Soms piept ook iets doordat er lucht of stoom weg lekt.
Ik heb wel eens lang gezocht naar een piep die werd veroorzaakt door een thermosfles die bij afkoelen wat lucht binnen liet piepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tv's, koelkasten willen nog al eens piepgeluiden maken, maar ik hoor ook de lader van mijn mobiele telefoon en de adapter van mijn laptop een hoge piep voortbrengen. Stekkers er uit trekken en uitzoeken wie de dader is.... Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Let ook even op sommige dimmers die je wellicht in huis hebt.
ik hoorde ooit ook steeds iets in huis maar na afschakeling van alle groepen hoorde ik het nog steeds bleek het de mechanische ventilatie van de buren te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Piepen worden in zijn algemeen door hoogfrequent apparatuur veroorzaakt, de oudere TV's v.v. een hoogspanningsunit (welke de anodespanning voor de beeldbuis produceerde) hadden de nare bijkomstigheid om (bij een bepaalde ouderdom) een hinderlijke hoogfrequent piep ten gehoren te brengen, welke werd veroorzaakt door slijtage speling in het transformator anker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft u een KPN Digitenne systeem?
Zo ja, kan het daardoor komen. Via de speakers kan je dan een pieptoon komen. Ook kan er via storing via de speakers onstaan doordat de spoelen erin als antennes gaan werken en snel de speakers laten trillen. Kijk dus goed of er geen draadloze telefoon, gsm, wifi router of andere hoogfrequente uitzendend apparaat in de buurt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook een brandmelder zijn waarvan de batterij bijna op is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ook een kattenverjager zijn!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing