Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik de CI aansluiting van mijn TV gebruiken om HD TV te kijken?

Ik wil graag van die extra afstandbediening af.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb dus geen CI+ aansluiting maar CI.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee, een CI slot is voor providers die via 'de lucht' uitzenden, zoals KPN met Digitenne. Digitenne heeft niet voldoende bandbreedte (en zal dat ook nooit krijgen) om in HD uit te zenden. Men investeert er ook niet in.

Voor HD uitzendingen heb je CI+ slot en module nodig en daarnaast een provider die CI+ ondersteunt. Ziggo doet dat onder andere.

Maar als je grootste probleem de afstandsbediening is, koop dan een Logitech Harmony 515 waarmee je tot 5 apparaten kunt bedienen. Ben je voor ongeveer 3 tientjes klaar en kun je daarnaast ook nog je stereo bedienen. Het ding werkt met 'activiteiten', dus klik je bijv. op DVD kijken, dan zet ie de tv, dvd speler en stereo aan en de versterker en tv op de juiste ingang. Werkt briljant.
paulus811
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier kan je via de kabel geen hd signaal mee ontvangen, helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom geen decorder?
is veel beter om een decorder aan te schaffen,heb je veel meer aan en minder mogelijke problemen.
Hou de wel rekening mee dat als je hd wil kijken,je decorder hd is,hdmi kabel gebruikt (scart achterweeg) en een abbonement hd nodig hebt,alleen ned 1,2,3, zenden gratis hd uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing