Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn televisie van merk OK-TV gehackt zijn?

Ik heb het vermoeden dat heeft iemand aan mijn TV heeft gezeten . Ik zie ineens apps die ik niet gedownload had, zoals 'multi screen share', en nog veel meer. Is het mogelijk dat de TV gehackt is, via code, dat iemand kan op afstand zonder mijn toestemming zaken kan veranderen?

een maand geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Ja, het is zeker mogelijk dat je smart-tv gehackt kan zijn, vooral als je vreemde apps ziet die je zelf niet hebt geïnstalleerd.

Smart-tv's hebben vaak kwetsbaarheden waardoor indringers toegang kunnen krijgen, vooral als je verbinding maakt met het internet of apps van derden downloadt. Het kan ook zijn dat iemand een manier heeft gevonden om je instellingen op afstand te wijzigen.

Als je denkt dat je tv gehackt is, zou ik aanbevelen om deze opnieuw in te stellen naar de fabrieksinstellingen. Dit verwijdert ongewenste apps en instellingen. Zorg er ook voor dat je tv en de apps die je gebruikt, altijd up-to-date zijn.

Wie heeft hier ervaring mee? Wat deden jullie om een mogelijke hack bij jullie smart-tv op te lossen?
een maand geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing