Hoe kan iemand, die kabel tv maar geen internet heeft, tv kijken incl. programma opnemen?
Vroeger had men analoge televisie. Opnemen ging via een video- of dvd recorder. Daarna kwam de digitale mediabox met kabelaansluiting voor digitale tv. Nog later verdween analoge tv ontvangst. Toen werd men aangewezen op die mediabox. Opnemen d.m.v. een video- of dvd recorder is niet meer mogelijk. Kabelaar Ziggo had Cisco mediaboxen, maar die werken binnenkort niet meer.
- alleen internet
- internet + tv
- internet + vaste telefoon
- alles-in-1 internet + tv + vaste telefoon Ook als je alleen voor internet betaalt, kun je toch tv kijken. Je hebt alleen minder zenders en minder mogelijkheden voor terugkijken. Uiteraard heb je dan wel een abonnement bij de provider, maar dat is dan een internet abonnement en geen internet+tv abonnement. Scheelt een paar honderd euro per jaar, dus best relevant.
Tot voor kort had ik internet via een abonnement bij KPN. Daar zat geen TV bij. TV had ik via een abonnement bij Ziggo (via de coax-aansluiting in de muur). Daar zat geen internet bij.
Maar dat is een ander onderwerp dan het punt waarop ik reageerde.
Onzin.
Wordt nog steeds gewoon gebruikt. Sterker nog ALLES van Ziggo gaat over de COAX-aansluiting, zowel tv internet als bellen.
Wellicht ben je in de war met analoog(kabel) signaal.
Ziggo: van de straatkast tot je huis ligt coaxkabel.
https://www.ziggo.nl/internet/glasvezel
Bij mij thuis lag tot voor kort ook nog coax om het signaal van Ziggo verder te transporteren.
Maar goed, @ronron1212 komt wel vaker met onzinbeweringen, vaak erg kort door de bocht. En hij gaat (alweer...) niet in op mijn eerste opmerking in deze draad.
"Kabelaar Ziggo had Cisco mediaboxen, maar die werken binnenkort niet meer."
Want? Bron?
Ik kan zviw nog steeds een HDD aan mijn TV (met CI+ module) hangen en daarmee digitale kabel opnemen.
Zo zal dat ook gelden voor losse hdd-recorders die het digitale kabel signaal kunnen decoderen lijkt me.
Wat gaat er dan technisch veranderen dat dit niet meer zou kunnen?
Heb je het over analoog kabel signaal* of over digitaal kabel signaal?
*bestaat denk ik al niet meer
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.