Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je een programma opnemen met een videorecorder bij de ZIGGO digitaal?

Als wij in het verleden een uitzending op TV wilden zien terwijl we op de uitzendtijd niet thuis waren of we geen twee uitzendingen in één keer konden zien, namen we het op met de videorecorder. Onlangs heeft ZIGGO ons digitale TV in de strot geduwd en ik weet met de beste wil van de wereld niet hoe ik nu programma's op kan nemen bij afwezigheid. Ziggo schreef dat films met een videorecorder geen probleem was maar opnemen wel.
Ze schreven ook dat er misschien wel mogelijkheden waren maar niet wat die waren.
Omdat ik van mijn AOW geen dvd recorder aan wil schaffen, zou ik het fantastisch vinden als iemand van jullie weet hoe het kan.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het beste koop je een Humax decoder (zie link), dan heb je het kastje van Ziggo niet meer nodig. Wel heb je dan nog een kaart van Ziggo nodig die je kunt aanvragen bij hun klantenservice.

De decoder heeft twee tuners en kan 2 programma's tegelijk opnemen en vaak kun je tegelijk ook nog een derde zender bekijken (technisch verhaal, maar dat kan als de zender in dezelfde 'stream' zit. De decoder verbind je met een HDMI kabel met de televisie.

Gewone videorecorders met banden werken niet bij Ziggo omdat het signaal alleen nog digitaal is en daar kan een ouderwetse videorecorder niet mee omgaan. Een uitstekende decoder van Humax, de ihdr-5200c kost op marktplaats rond de 50 euro.
paulus811
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Ziggo decoder met de scart kabel aansluiten op de videorecorder,
en dan de juiste AV ingang kiezen. En niet zappen tijdens het opnemen.

En
Ziggo gaat stoppen met analoog,
en een dvd recoder kan ook alleen maar analoog of AV ingang.

Opnemen kun je het beste met Humax Decoders.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing