Bestaat er een overgang van een scart stekker naar een HDMI stekker?
Ik heb in het plafond een hele lange kabel liggen, die aan beide zijden is voorzien van een scart stekker. Om een heleboel breekwerk te voorkomen ben ik op zoek naar verloopstekkers van scart naar HDMI. Dit gaat dus niet om het overzetten van analoog naar digitaal signaal, maar puur om de verloopstekkers. Dus digitaal in en digitaal uit, maar dan gebruik maken van een oude scart kabel met verlopen. Ik verneem graag reacties.
https://www.alibaba.com/product-detail/OD6MM-Scart-female-to-HDMI-male_60618096847.html
En deze aan beide eindes van een SCART kabel knoopt en dan twee HDMI apparaten erop aansluit. Ik kan me zo voorstellen dat het signaal toch niet goed overgebracht kan worden door verschillende ohm-waardes oid. Of dat de shielding voor het HDMI-signaal niet voldoende is. (Oh en zelfs ALS dat zou werken met een SCART-kabel van 2m zegt dat nog niet dat het werkt met een SCART-kabel van 10m)
Dat lijkt me duidelijk. Je hebt beneden een 4k-Blu-rayspeler en boven een 4k-TV. Vroeger had je een VHS-recorder en een CRT-TV, daarvoor is een SCART-kabel aangelegd.
Nu kan je die SCART niet meer gebruiken. Wat doe je dan?
(De 4k-BluRay-speler naar boven verhuizen). Maar dat is niet echt wat de vrager lijkt te willen.
Dan neem je dat als voorbeeld. Ik heb het probleem me zo voorgesteld, zoals ik zei, maar het maakt niet zoveel uit welke beeldgegevend en welk beeldontvangend apparaat je bedenkt. Een laptop en een beamer mag ook.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.