Waarom geeft mijn TV slechts één beeld per seconde?
Hier staat een oeroude analoge TV. Hij krijgt zijn signaal van een eigen satellietschotel, via één of andere digitale satellietontvanger die het signaal omzet in analoog.
Vroeger werkte alles prima.
Nu zie ik slechts één beeld per seconde. Perfect beeld, dat wel, dus *geen* digitale artefacten zoals blokjes of anderzins. Het geluid loopt wel ongestoord door.
TV-kijken is alsof ik naar een diashow kijk, die wordt ondersteund door een normaal lopende geluidsband.
Waar moet ik de oorzaak van deze vreemde storing zoeken?
Toegevoegd na 28 minuten:
De hier geschetste situatie werkte vijf jaar lang uitstekend, dus met vloeiend beeld. Pas sinds kort treedt het beschreven probleem op. Bij mijn weten is er niets aan het systeem veranderd.
Toegevoegd na 44 minuten:
Het probleem treedt op bij alle zenders.
- incompatibiliteit van ontvanger en TV (ze kunnen mogelijk niet met elkaar overweg, geluidsoverdracht staat los van beeldoverdracht dus dit kan het zijn) Verder zou ik het ook niet weten... Misschien dat anderen je beter kunnen helpen.
Het werkt niet goed, dus is er iets niet goed. Dat het voorheen wel goed werkt, is een hint, maar het doet het NU niet goed. Dus moet er gezocht worden naar zaken die niet goed zijn. Ook standaard helpdesk vraag: Sinds wanneer doet hij het niet meer goed, en wat is er veranderd/gebeurd?
Kijk of hij nog steeds op PAL staat ingesteld.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.