Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

TV geen beeld wel geluid, wat kan dit zijn? is dit te repareren en zo ja hoe?

Mijn tv heeft kuren, flatscreen op leeftijd (ca. 9 jaar). Samsung DNLe 81inch(?).
Ik heb wel geluid, maar geen beeld, ligt niet aan storing van KPN. Is al 3 x weer tot leven gekomen, gebracht, uit / volgende dag aan / hij doet 't! en na een tijdje verdwijnt het beeld weer en heb ik verschillende vormen van amusement (lsd kleurtjes, verticale strepen links of rechts en ook nog eens dwars door het midden links zwart en rechts grijs beeld), maar geen tv uitzendingen. Wel muziek/radio en ook het geluid van de verschillende tv-zenders.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Een alles kunnende vrijwilliger heeft er een 'kanalenzoeker' ingezet na de eerste keer uitvallen. Heeft het daarna maanden weer gedaan en nu dus... keer op keer uitval. Wat kan hier aan gedaan worden of liever kan hier iets aan gedaan worden? en wat zou het dan kosten ongeveer?
Graag uitleg in simpele bewoordingen, geen technische termen s.v.p. :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

1. Allereerst controleer of de kabels er goed in zitten. Haal de kabels aan beide kanten eruit dus de kabel die in je TV zit en de kabel van je tv- ontvanger (kan ook dvd-speler, Gameconsole of andere apparatuur zijn). Meestal is hiermee het probleem opgelost zo niet ga dan naar stap 2.


2. Wanneer je Tv is voorzien van beide aansluitingen dus HDMI en SCART probeer dan eens beide varianten wanneer één van de twee wel werkt dan is of de Hdmi of de Scart kabel aan vervanging toe. Is hiermee het probleem nog niet opgelost ga dan naar stap3. Een HDMI of Scart kabel kan men simpel bestellen bij bol.com


3. Wanneer bovenstaande stappen zijn voltooid dan kan het probleem zich ook bevinden in de randapparatuur oftewel je Tv-ontvanger of een ander apparaat. Wat je kunt doen is betreffende apparaat terugzetten naar de fabrieksinstellingen en eventueel de software opnieuw laten laden. Mocht je niet weten hoe dat moet dan zou je je handleiding kunnen raadplegen of even bellen met je provider of leverancier. Is hiermee het probleem nog steeds niet opgelost dan is vervanging apparaat misschien noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing