Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom adverteren bedrijven met (slechte) voice-overs op TV?

Wat ik dan wel begrijp is dat het goedkoper is. Maar we kennen allemaal die vreselijke reclame van Lays of die van de broker IG. Wat spoort die bedrijven aan toch zo'n voice-over te doen terwijl ze weten dat iedereen het vreselijk vindt?

7 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
7 jaar geleden
Het werkt wel, want je hebt de reclame onthouden en praat er nu over.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan je een goed voorbeeld geven? Met link?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vind overdubs irritant. voice-overs lijken me logisch. Bedoel je niet dubbing? Dus dat een Engels acteur, opnieuw ingesproken wordt en de lippen niet kloppen bij het geluid?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat noemen ze de 'haak factor'. Irritante reclame valt op en blijft in je geheugen haken.

Wanneer hij aan b.v. chips denkt, dan denk je daardoor ook aan dat irritante spotje van Lays, maar tegelijkertijd denk je NIET aan al die andere merken.
Het gevolg is dat je daardoor juist voor de chips van Lays kiest.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding