als je tv kijkt via een signaal dat binnenkomt via telefoonlijn (telfort kpn), heb je dan niet veel kans op storingen van het beeld?
mijn internet valt af en toe (steeds minder overigens, maar nog altijd wel eens) uit. dus dat heeft ook effect op tv-beeld. ik wil 3-in-1 pakket aanschaffen
Toegevoegd na 3 uur:
ik heb nu ziggo voor tv en telfort voor internet
Toegevoegd na 1 dag:
interessante info van mrtomaat in reactie! veelzeggend.
mijn gevoel zegt me de hele tijd dat kabel-tv beter moet zijn dan tv via internet. het lijkt ex aequo maar internet wint toch?
Vraag me niet hoe dit kan, maar het is wel zo. Dus @ronron1212 heeft hier gelijk in.
@ronron1212 Bij Ziggo komt de DVB-stream NIET uit het modem, die wordt gefilterd en gesplitst in het wandkastje. Maar dat haalt niet weg dat er een fout(beschading) kan zitten in een kabel voor het kastje die beide streams (internet en TV) zou kunnen verstoren. Wat ik zelf heb meegemaakt is dat er een scheurtje zat in de Coaxkabel voor de wanddoos (de groene kabel in het plaatje). Dit zorgde bij bepaalde zenders voor digitale errors in het beeld, vlakken met verkeerde kleuren, een soort digitale ruis (bij sommige zenders werd door errorcorrectie het beeld toch juist uitgezonden, maar toch was duidelijk dat er geen perfecte DVB stream was). Dit had op de een of andere manier geen weerslag op de internetverbinding die altijd de geadverteerde snelheid haalde. Na vervanging van kabel en kastje dat al tientallen jaren oud bleek en volgens de installateur allerlei problemenveroorzakende filters en versterkers bevatte had ik geen beeldfouten meer, maar er bleven wel wat errorcorrecties. (welke volgens hem misschien nog afgericht konden worden in de verdeelkast) http://www.megabite.nl/images/b2b4.jpg Wat dus een soort te zeggen is, is dat DVB storingsgevoeliger lijkt dan internet. Maar dat is dus in mijn specifieke geval. De monteur voor zover ik het me kan herinneren was een soort verbaasd dat mijn internetverbinding nog zo goed was.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.