Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik in een winkel een televisie kabel kopen die in de muur stoppen en dan in mijn TV? Gaat dit werken of moet er nog iets anders gebeuren?

Wij hebben thuis gewoon televisie verbinding en ik heb zo'n televisie ''gat'' ding in mijn muur kan ik gewoon een televisie kabel kopen (zo'n ronde met pinnetjes erin) en die in dat ''gat'' doen en in mijn televisie werkt dit dan gewoon? Want hoe verbind mijn televisie verbinding met dat gat in de muur?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat zal werken - MITS je een abonnement hebt afgesloten bij een kabel-aanbieder. Die kabel-aanbieder zal dan zorgen dat er een pakket televisiekanalen naar die aansluiting wordt gestuurd. Welk pakket je krijgt, hangt natuurlijk af van je abonnement.

ALS je dus zo'n abonnement hebt, komen de signalen van de televisiekanalen via die aansluiting binnen. In dat geval kun je inderdaad jouw televisie via een geschikte kabel met die aansluiting verbinden.

Let er wel op dat er meestal twee vergelijkbare aansluitingen naast elkaar zitten. De ene is voor radiosignalen, de andere voor televisiesignalen.

Toegevoegd na 4 minuten:

Op grond van je beschrijving ga ik ervan uit dat je zo'n soort contactdoos in de muur hebt zitten:

https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/8812510314526-458-458.jpg

9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, Je hebt daarvoor een coaxkabel nodig (die zijn nog overal te koop), een kant gaat in de wandcontactdoos, en eentje in de teevee, en die kabel geeft dan het kabelsignaal (teevee- en radioprogramma's) door aan je teevee (mits je natuurlijk een abonnement hebt, dat dan weer wel).
Voor overige aansluitingen zoals op recorders en decoders gebruik je tussen apparaat en teevee meestal een scart-kabel of HDMI-kabel. (De coaxkabel gaat dan in de recorder / decoder).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing