Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom past mijn antennekabel van Digitenne niet op mijn Samsung 3D tv?

Ik heb echt goed gekeken. Ook nog anderen na laten kijken maar het kabeltje is te dik, om het maar makkelijk uit te leggen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Je antenne aansluiting van je digitenne MOET op je ANTENNE worden aangesloten, en dan composiet(geel/rood/wit) of nog beter SCART naar je TV, of nóg beter koop een CAM+(Conditional Access Module) en steek daar het kaartje afkomstig uit je digitenne kastje in, en kijk rechtstreeks vanaf je televisie.

Toegevoegd na 10 minuten:
Foto?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou de plug van de Digitenne-antenne kunnen vervangen door een plug die wel past. Bedenk echter dat de antenne voorzien is van een versterker die gevoed moet worden via de antennedraad. De TV kan die voeding niet leveren, maar je kunt er een powerinserter tussen steken. Waarschijnlijk past de huidige plug wel in de powerinserter en hopelijk past die weer in jouw TV. Een andere oplossing: koop bij een truckshop een antenne met batterijvoeding, werkt toch minstens een week op 2 penlights als je hem vergeet uit te zetten als je niet kijkt. Sommige hebben zelfs een 12V aansluiting. Zo'n actieve antenne heeft een eigen kabel met plug van een meter of twee.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik gebruik zelf in de truck een dergelijke antenneversterker die ik voed uit de USB-aansluiting van de TV. Hij schakelt dan vanzelf met de TV en hoeft dus ook geen batterijen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing