Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een soort appletv voor android ?

Bestaat er iets als een apple tv voor android want ik wou graag me telefoon streamen naar de tv is daar mischien een kastje voor (niet al te duur) ik kan nu op me tv al wel filmpjes en fotos en youtube enzo streamen maar ik zou graag gewoon ook apps willen kunnen streamen dus gewoon het beeld van me telefoon zelf en niet alleen video's

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ja, maar...
Dat kan via een Chromecast, met €35,- een niet te dure optie.
Alleen kan het casten niet vanaf elke telefoon. Ik heb een Nexus en het werkt perfect, maar check in onderstaand linkje of jouw telefoon ook zo werkt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Chromecast werkt niet hetzelfde als Apple TV. Bij Apple TV kan je je hele iphone/ipadscherm doorsturen naar je TV.

Bij Chromecast werkt het anders. Ten eerste moet je telefoon ondersteund worden. Daarnaast kunnen een handjevol apps gebruik maken van chromecast. Ze moeten een speciale link naar de Chromecast sturen, die link opent chromecast zelf. Dus er wordt niets vanuit de telefoon naar de Chromecast gestuurd, behalve een link.

Je kunt dus niet zomaar je hele scherm doorsturen.

Voorbeeld: Als je spotify gebruikt, dan stuurt je Android een linkje van het liedje naar de Chromecast. De chromecast opent dat linkje op internet en speelt dat liedje van internet af.

Apple TV: Je iPhone stuurt direct het beeld of de muziek naar de Apple TV. Dus geen internet nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing