Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn tv aansluiten op mijn pc?

Ik heb in me computer een videokaart zitten met een VGA uitgang, en daarnaast zit ook een gele video uitgang.
Nu heb ik in me tv een component aansluiting zitten, zou het mogelijk zijn om een kabel te regelen met 1 gele video uitgang (pc) naar die 3 componenten (blauw, rood, groen) (tv) zonder zo'n omvormer en kastjes etc.
Het maakt niet uit of het signaal uit me videokaart vanuit VGA of die gele videokaart komt, als ik maar me beeld van me pc op me tv krijg via component in me tv.
Ik loop hier al dagen naar te zoeken maar ik lees telkens dat het wel kan, en dan weer niet, analoog - digitaal etc.
Ook dat het bijna nooit voor komt dat er in een pc een losse video uitgang zit.
Wie kan mij helpen, ik snap het niet meer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Je kan gewoon de gele uitgang verbinden met de groen/gele ingang. De groene ingang van de Component ingang doet dubbeldienst als gele composiet ingang.

Ik neem aan dat je VGA niet gebruikt omdat die naar je monitor gaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan gewoon een tulpkabel gebruiken, bijvoorbeelde een rood/witte die je voor een cd-speler ofzo gebruikt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Veel beter is nog om van VGA naar VGA te gaan. Waarom denk je zo moeilijk terwijl het zo makkelijk is. blauw naar blauw of geel naar geel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt zonder meer je computer via de VGA-aansluiting (dat blauwe ding met veel gaatjes) aan je TV koppelen mbv een VGA-kabel. Via de optie "Source" in het menu van je TV kun je dan de optie "VGA" instellen, dan heb je beeld. Houd er wel rekening mee dat deze kabel niet altijd ook het geluidssignaal doorgeeft, mogelijk moet je dus een apart luidsprekersysteem aan je computer hangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor het beste beeld zou ik een HDMI naar DVI adapter kopen (witte uitgang op je videokaart) . Mits je op je pc een TV out uitgang hebt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing