Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn tv en computer willen allebei formatteren, is er een mogelijkheid het op allebei de manieren te formatteren?

Mijn samsung smart TV geeft aan dat als ik de schijf er in doe hij geformatteerd moet worden om op te kunnen nemen. Dit heb ik gedaan, echter nu kan ik niet op mijn computer er bestanden op zetten. Is het mogelijk om op de een of andere manier te zorgen dat ik via mijn PC films op de harde schijf kan zetten (om ze op de TV te bekijken) en opgenomen programma's terug te kijken op de TV? En zoja, hoe dan? Alvast bedankt voor een antwoord!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Om kort te zijn op je vraag of je de opnames terug kan kijken op de PC: Nee.

De harde schijf is geformatteerd naar een Linux bestandssysteem en daar kan je met Windows zo 1 op 1 niets mee.
Er zijn verschillende mogelijkheiden om deze bestanden toch te 'zien' of via een Linux besturingssysteem, maar er zijn ook veel work arounds hiervoor.
Ik zal deze hier niet toelichten, want..... het heeft geen nut. De opnames zijn DRM (Digital Rights Management) beschermd en ongeacht of je de bestanden kan zien, je kan ze niet afspelen.

Waar je misschien wel wat aan hebt, even wat anders:
In de tweede bron heb ik een forum gelinkt, waar dus wel genoemd wordt, dat een deel van de hardeschijf gepartitioneerd is met het windows bestandsysteem, zodat je wel een deel van de harde schijf voor andere zaken kan gebruiken, mocht je dat willen.
Hopelijk verzacht dat het leed een beetje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing