Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik opnames op een mediakastje van de televisie op de laptop overzetten?

Ik heb beelden opgenomen maar die blijven niet voor eeuwig op het mediakastje waarop ik het heb opgenomen staan. Tevens zijn de beelden op geen andere manier terug te halen. He krijg ik de beelden op mijn laptop? Ik heb wel zo'n stekkertje voor laptop -> computer, bijvoorbeeld om films te kijken die ik gedownload heb, maar kan dit ook andersom?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als de opgenomen beelden van gecodeerde zenders afkomstig zijn dan kun je die in principe alleen terug afspelen vanaf dat 'mediakastje', waarschijnlijk een decoder met pvr (PersonalVideoRecorder) en niet vanaf enig ander opslagmedium.

Dat betekent dat als je de bestanden overzet naar een HD van bijv. een PC, deze gecodeerd worden overgezet.
Alleen het mediakastje levert de autorisatiesleutels erbij die het mogelijk maken de opnames weer terug te zien. Dit zit ingebakken in de decoderingshardware in de decoder.
Het is een kopieerbeveiliging die moet voorkomen dat men auteursrechtelijk beschermde opgenomen films e.d. in digitale kwaliteit onbeperkt kan kopiëren.
De PC of laptop genereren die sleutels niet zodat de bestanden dan onleesbaar zijn en blijven.

Alleen ongecodeerde opnamen kunnen wel overgezet worden en met andere apparaten zoals PC en laptops weergegeven worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik verwacht niet dat je de bestanden direct van de Motorla kunt plukken. KPN zal de boel goed dichtspijkeren. Het alternatief is om een (externe) capture kaart te kopen en dan, zoals we dat vroeger deden, de PC laten opnemen terwijl het kastje het bestand afspeelt. Dit soort oplossingen zijn tegenwoordig ook erg populair onder gamers die er hun sessies mee opnemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing