Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

verschillende televisie abonnementen in één woning ?

Mijn ouders hebben digitale tv, Nu wil ik ook boven digitale tv maar dan van een andere aanbieder via CI+ Cam module.
Nu is de vraag of je binnen een woning verschillende abonnementen kan afsluiten van bedrijven, Of gaat televisie alleen op huisadres.
En of mijn ouders of ik dan storing kunnen verwachten, Omdat het verschillende aanbieders zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Zolang de beide providers een andere techniek aanbieden (glasvezel, kabel, ADSL) is er geen probleem. Zorg wel dat je duidelijk maakt dat je tweede provider niet je eerste gaat opzeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
TV is mogelijk via de Glasvezel, Kabel, Telefoon/ADSL, Satelliet en Digitenne.
Ten eerste zal je moeten nagaan via welke aansluiting het signaal van je ouders binnenkomt. En ook welke andere aansluitingen al bij je ouders in gebruik zijn. Eventueel is het mogelijk dat je ouders voor jou een uitbreiding van hun bestaande abonnement nemen. Dat is vaak voordeliger dan een volledig tweede abonnement.

Hebben je ouders bijvoorbeeld al Digitale TV via de kabel, dan is het niet mogelijk een tweede abonnement op jouw naam te nemen op hetzelfde woonadres. Er ligt maar 1 kabelaansluiting naar de woning. Hetzelfde geld voor ADSL via de telefoonaansluiting. Er is maar 1 aansluiting in de woning, dus een tweede op jouw naam is niet mogelijk.

Uit je reactie op je vraag blijkt dat je met name twijfelt tussen Ziggo en KPN.
Bij Ziggo komt het signaal bij je TV / CI ontvanger binnen via de coax kabel. Dus moet er een coaxaansluiting bij jouw boven op je kamer zijn of worden aangelegd. Het TV Standaard kost per maand € 17,75.

KPN Digitenne gaat via een draadloos signaal. Dit kost € 12,50 per maand voor de 26 populairste tv-zenders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing