Hoe kan ik het beeld van mijn moeders tv verbeteren?
Mijn moeder heeft een spiksplinternieuwe led-tv maar ze heeft helaas ook een analoge aansluiting, met zo'n ouderwetse coax-kabel. Daardoor is het beeld en het geluid slecht. Kan ze haar beeld op een of andere manier beter maken zonder meteen digitaal te gaan? Ik wil in ieder geval de kabel al vernieuwen, dat zal misschien helpen.
Toegevoegd na 1 dag:
Dank voor de antwoorden tot zover. Ik ben inmiddels weer wat wijzer geworden. Ik heb een nieuwe coax-kabel van goede kwaliteit gekocht met goede connectoren. Dat heeft geen zier geholpen. Ik heb de tv bij mij thuis aangesloten op de digitale mediabox van UPC. Dat gaf uitstekend beeld. Het probleem zit dus niet in de tv.
Inmiddels weet ik ook dat de provider van mijn moeder (Onsbrabantnet (=Edutel)) naast het analoge signaal ook gratis het digitale signaal doorgeeft via de glasvezel. Althans dat zeggen ze op hun website. Ik wil nu dus graag dat digitale signaal oppikken. Daar heb je een DVB-C module voor nodig heb ik me laten vertellen. Die zit ingebouwd in de tv, volgens de gebruiksaanwijzing. De vraag is nu hoe ik de tv vertel dat hij het digitale signaal moet gebruiken. De gebruiksaanwijzing zegt hier niets over en ondanks veel gepiel met de afstandsbediening heb ik het niet voor elkaar gekregen. Iemand?
Wat is afstand tussen kabel aansluiting (waar het de woning binnenkomt) en de tv?
Anders kan een antenne versterker ook helpen.
Zij zei van tevoren: Daar kan ik toch niet mee omgaan. Wat blijkt, goed beeld (o.a. HD-zenders) en zelfde gebruiksgemak als analoog en meer zenders. Alleen sommige ander plek. De oude analoge TV was (gelukkig) echt kapot.. Zeg dit ook maar tegen je moeder...
Neem dan de voordeligste, bij veelgestelde vragen van Onsbrabantnet vind je te gebruiken type,s.
http://www.onsbrabantnet.nl/Klantenservice/
Hebben jullie ook digitale televisie? Ja, voor het kijken van digitale televisie betaal je geen extra kosten. Wij zenden het digitale signaal gratis naar je woning toe. Om digitale televisie te kijken heb je wel een digitale ontvanger nodig die geschikt is voor het DVB-C signaal of dient de televisie te beschikken over een ingebouwde DVB-C tuner. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw televisie.
---------------------------------- De tv heeft een ingebouwde DVB-C tuner, dus ik neem aan dat ik geen extra decoder nodig heb. De vraag blijft dus hoe ik het digitale signaal op de tv kan toveren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.