Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In de mediamarkt heerlen NL is de Philips 47PDL6907H/12 LED tv 300 euro duurder als in Herzogenrath Deutschland. Hoe kan dat?. Is zelfde firma

Het is ook nog eens een nederlands merk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ook in Nederland zul je prijsverschillen aantreffen tussen de verschillende filialen van de Media Markt
Reden voor het prijsverschil kan zijn:
Algemene kosten zoals winkelhuur, loonkosten, energie, heffingen, belastingen, etc. Als deze kosten in Nederland hoger zijn resulteert dit in een hogere verkoopprijs.
Afzet markt. De markt in Duitsland is veel groter dan in Nederland. Media Markt Duistland koopt meer in dan Media Markt Nederland en kan hogere kortingen afdingen.
Regio afhankelijk, prijzen zullen afgestemd worden aan de prijzen van de concurrent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat komt omdat Nederland het thuisland van Philips is.

Nederlanders hebben een zwak voor producten geproduceerd door een Nederlands bedrijf.
Daarom is de prijs hoger.

Duitsers hebben geen zwak voor Philips.
Philips moet in Duitsland een concurrerende prijs vragen om Philips producten aan de man te brengen.

In Duitsland geld hetzelfde voor Duitse merken.
Extra brede banden voor mijn BMW waren bij de BMW dealer in Aken duurder dan bij de BMW dealer in Maastricht.

Toegevoegd na 10 minuten:
Laatste alinea:
geld=geldt
12 jaar geleden
Dat kan omdat er geen wetgeving is die stelt dat eenzelfde bedrijf in een land of meerdere landen dezelfde prijs moet voeren voor hetzelfde luxe product.

Toegevoegd na 14 minuten:
Theorie en aannames:

Overigens is het volgens mij standaard dat elektronische apparatuur in Duitsland goedkoper is dan in Nederland. Wellicht door de grotere afzetmarkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon regelmatig enkele maanden per jaar in Duitsland op de grens van Saksen-Anhalt en Thüringen alwaar ik een huis heb en het is mij opgevallen dat vrijwel alle producten (uit elke productgroep dan ook) in Duitsland vele malen goedkoper zijn dan in Nederland.
Nederlanders laten zich nu eenmaal meer geld uit de zak kloppen dan nodig is.
De Nederlandse consument is absoluut niet mondig genoeg en laat zich alles welgevallen.
Stel ik wil mijzelf een complete keuken aanschaffen bij bijv. een internationaal bedrijf als Ikea: In Nederland betaal ik voor deze keuken €10.000,=. Dan betaal ik in Duitsland voor precies dezelfde keuken €7000,= en in Polen €3000,=. Rara hoe kan dat...?
Het loont de moeite om als u een keuken nodig heeft een auto te huren en naar Polen te rijden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing