Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een 50 hz tv overweg met 60 hz?

Dat ze dus wel 60hz aan kunnen maar daarvan maar 50hz laten zien. Want op de xbox 360 kunnen sommige spellen alleen op 60 hz.

Toegevoegd na 40 seconden:
dat scheelt namelijk erg in prijs.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Een tv kan wel overweg met 60 hz.
Alleen zoals je aangeeft: hij laat maar 50 hz daarvan zien.

Maar: het spel kan waarschijnlijk niet overweg met jou tv. Dat is namelijk een heel ander verhaal. Als het mogelijk is, zou ik vragen of je het uit kan proberen. Maar ik denk dat je pech hebt, en dat het niet lukt, omdat het spel niet gemaakt is voor jou tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Nederlandse lichtnet heeft standaard een fluctuatie van 50 hz, dus er zal bij jouw TV nooit meer dan 50hz binnenkomen.
De verhoging van het aantal hz per seconde gebeurt kunstmatige in het TV toestel of in de xbox.
De vraag is zodoende erg onduidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een tv 60hz signaal accepteert staat als het goed is beschreven in de specificaties van de TV, als er staat dat deze NTSC compatible is zit je goed. Een tv hoeft geen 100hz weer te geven om 60hz te kunnen doen(zag dat je daar ook iets verkeerd over dacht).

Om je antwoord te geven: dat ligt aan de de tv die je wil gaan kopen.

Toegevoegd na 30 minuten:
Overigens ga ik er vanuit dat tegenwoordig elke (Europese)tv ook een 60hz signaal accepteert.

Toegevoegd na 41 minuten:
Jups, bijna alle "moderne" tv's kunnen zowel 50 als 60 hz aan http://www.avsforum.com/t/1372339/can-my-tv-output-50-and-60hz . Oudere CRT's gingen vaak zwart-wit beeld vertonen als je ze 60hz voerde, of compleet verstoord beeld/kleuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing