Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waardoor krijg ik geen beeld wanneer ik mijn nieuwe DVD-recorder aanzet?

De tv staat op het videokanaal. Bij de vorige (VHS)recorder werkte het wel en hij staat nog op hetzelfde kanaal, dus dat moet goed zijn. De antennekabel is ook net zo aangesloten als bij de vorige recorder. Weliswaar is mijn recorder een Panasonic en de tv een Frontech (uit 1988), maar bij de vorige recorder werkte het wel en dat was ook een Panasonic. Een scartkabel helpt ook niet, doordat volgens mij die bij Panasonic alleen matcht met een klein aantal merken. Ik krijg niets te zien, ook niet het functiemenu, zodat ik echt helemaal niets kan beginnen met mijn nieuwe aanwinst.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Je haalt even twee dingen door elkaar: een videorecorder en een DVD-recorder. Dat is echt niet hetzelfde. Vaak is het kanaal 31, maar niet altijd. Ik vermoed dat je op de afstandsbediening van je TV moet zoeken naar het knopje "other source", want daar vind je dan wat niet op dat moment op je TV is. Er kan ook DVD op dat knopje staan, maar in ieder geval niet TV. Probeer maar eens of het lukt, ik ben benieuwd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het probleem kunnen verhelpen met een RF Modulator dit wordt gebruikt voor het omzetten van video/audiosignalen naar hoogfrequent antenne signaal geschikt voor jouw oude tv.
Het is te koop bij http://www.conrad.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je het video kanaal opnieuw moet zoeken in je tv.
Scart is naar mijn weten niet merkgebonden. alleen is het wel zo dat je b.v. niet automatisch de zenders op volgorde kan zetten. Maar beeld moet je krijgen.
Je moet je tv dan wel op een ander "extern"kanaal of "AV" kanaal zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms moet je op oudere tv's voor het Scart signaal een kanaal kiezen dat "onder " de reguliere kananlen zit . Bijvoorbeeld 5, 4, 3, 2, 1, en dan komt AV en dan nog een extra kanaal en dan weer 30 , 29 . Het ligt eraan hoe je tv afstemt. AV / EXT is geen kanaal , maar het wordt door sommige oudere tv's wel door de kanalen kiezer aangezet.

Als je TV scart aansluiting heeft zou je scart moeten kunnen aansluiten.

Een andere mogelijkheid is je video recorder "achter " je DVD recorder te zetten. De scart uit je DVD recorder gaat dan naar de scart van je oude videorecorder en die sluit je op de normale manier met een coaxkabel aan op je TV. De videorecorder vormt het scart signaal om naar een RF signaal waar je je TV op afstemt.

Toegevoegd na 1 uur:
Je moet de videorecorder dan wel op AV/ EXT zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing