Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik geen signaal op mijn televisie? Wat doe ik verkeerd?

Goedenavond! We zijn net verhuisd en onderstaande foto geeft mijn 'tv-aansluitingsdoos' weer. Wat je ziet zijn 4 losse mannetjeskabels en één doosje aan de muur waar één kabel naartoe loopt. Op het moment dat we daar de tv insteken, krijgen we geen beeld. Uiteindelijk is het de bedoeling dat we interactieve tv van kpn gaan aansluiten, maar ik vind dat iets voor later, omdat we nu uberhaupt geen beeld hebben. Wie kan mij helpen met deze 4 vervelende mannetjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Op de foto is te zien dat de 4 "vervelende" mannetjes z.g. F-connectors zijn.
De aanvoer is waarschijnlijk de dikkere die uit de muur komt, de korte kabel onder het doosje is de aansluiting waarmee het doosje signaal moet krijgen.
Hiertussen heeft waarschijnlijk een DSL- scheidingsfilter gezeten waarmee het internet van het TV en radiosignaal gesplitst werd.
Als je die twee met een koppelstukje verbindt dan zou je uit het doosje TV-signaal moeten kunnen krijgen. Waar de twee andere dunne kabels heen gaan moet je zelf uitzoeken, dat kan ik vanaf hier niet bepalen.
Waaschijnlijk gaat een van de twee naar de TV in de huiskamer, als je de F-connector er afschroeft dan kun je daar een TV-plug aan monteren die in de TV-aansluiting van het doosje

Toegevoegd na 3 minuten:
...past. Als je ook Internet of digitale TV op de kabel wilt dan zou ik de gebruiksaanwijzing bij jouw kabelmodem lezen om te weten hoe je de zaak aan moet sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal worden de signalen geblokkeerd door bijvoorbeeld UPC. Je bent pas verhuisd dus je moet contact opnemen met de kabelmaatschappij om je signaal weer door te geven en een contract op te maken. Mijn advies is ervoor zorgen dat je helemaal niets met de kabelmaatschappijen doet en gewoon kiest voor Digitenne of Kpn interactieve tv. Voor UPC betaal je rond de 55 € in 3 maanden. Digitenne is 9 € per maand. Dus minder dan de helft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing