Waarom kan b.v. een DVD+R plotseling niet opneembaar en niet afspeelbaar worden?
Ik heb eerder zo´n vraag gesteld. Ik kreeg slechts 1 antwoord, dat het aan diverse dingen kan liggen. Aan welke dingen dan?
Ik gebruik vaak DVD+R schijfjes in mijn Sony DVD-recorder. Het gebeurt zo nu en dan het volgende. Ik had eerst een aantal opnames gekopieerd van de harde schijf naar een schijfje. Die opnamen waren goed afspeelbaar op het schijfje. Ik had het schijfje niet gefinaliseerd. Ik had het schijfje ook niet uit de recorder gehad. Vervolgens wilde ik weer wat overzetten van de harde schijf op het schijfje. Toen verscheen een mededeling op het scherm, dat het schijfje niet opneembaar is, terwijl nog genoeg kopieerruimte op het schijfje was. Ik wilde daarop kijken wat er wel op het schijfje zat. Dan kon ik het finaliseren. Maar dat kon niet, want er verscheen een mededeling, dat het schijfje niet afspeelbaar is. Dus wat eerst wel op het schijfje zat was er zomaar afgegaan, zonder dat ik de opnamen had gewist. Weg opnamen. Hoe kan dat?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.