Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Binnen welke termijn kan ik mijn TV omruilen en direct een nieuwe krijgen?

Ik heb vorige week een TV gekocht (vrijdag, dus exact een week oud op het moment van typen) en deze blijkt nu aan 'banding' te lijden. Kan ik deze omwisselen voor een nieuwe? Hij is gekocht in de Mediamarkt (België)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Volgens de wet hoeft er niets geruild te worden. De meeste bedrijven hebben voor zichzelf wel regels opgesteld. Gangbaar is het om producten die nieuw uit de doos en die het meteen niet doen (de zgn. 'D.O.A.'s ofwel Death on Arrival) worden doorgaans meteen omgeruild voor een nieuwe. Heb je echter eene exemplaar dat de geest geeft nadat je de zenders heb ingesteld, geldt dat als een reparatie. Er is hier echter niet echt een duidelijke regel (wet) die hierin voorziet. Je kan stampvoeten en als ze erin meegaan kan je dat als extra service zien maar het HOEFT dus niet. Wel zou je een vervangend toestel kunnen vragen maar sommige hanteren dan regels voor een bepaald verwacht minimum reparatietijd.

Waar het hier vaak om gaat is dat de filialen geen reparatie afdeling hebben. Ook hebben zij beperkte voorraad. Zij hebben liever dat de klant op een reparatie wacht dan zij zelf. Ook voor het hoofdkantoor zijn reparaties eigenlijk alleen maar kosten. Die zullen het op hun beurt weer proberen te verhalen op de fabriek. Hierin vergeten ze even dat de klant het product bij de winkel (filiaal) koopt en niet de fabriek. Je ziet dit ook vaak bij auto's; reparaties worden pas onder garantie uitgevoerd als de fabriek dit wilt vergoeden.
ronaldP
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Binnen 14 dagen met aankoopbon.

Toegevoegd na 42 seconden:
Wel bij hetzelfde filiaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt toch twee jaar garantie dus als tv defecten vertoond kan je ze terug inleveren,de leverancier zal dan beslissen over gratis herstel of gratis vervanging van het toestel.
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing