Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn tv doet raar help!?

Ik heb net een nieuw tv gekocht een medion full hd. ik sluit mijn ps3 er op aan en wil call of duty black ops gaan spelen maar als ik wil richten dus met de rechter joystick en dat doe ik dan maar dan duurt het een halve seconde voordat hij reageert dus dat wil voor geen meter ! ik heb ook een oud tv'tje en daar doet het spel het prima!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
604
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terug brengen. Als je wil gamen op je tv moet je goed review lezen over input lag (beeld vertraging).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens is het geen 0.5s vertraging wat je merkt maar al 0.05s die je als onwerkbaar ziet. Eigenlijk druk je lag iut in ms dus 50ms is veel 20ms is nog te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gooi maar weg

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je hebt last van display lag, ook wel input lag genoemd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Display_lag
Bijna alle LCD's hebben hier last van, Plasma minder en CRT haast niet. Professionele gamers gebruiken nog steeds diepe beeldbuizen(CRT's) omdat elke ms vertraging het verschil tussen leven en dood.

Als je als gamer een tv wil kopen is het van belang dat je het internet afstruint op reviews van de tv die je aan wil schaffen. Fabrikanten geven haast nooit op hoeveel input lag een tv heeft. Wel response time maar dat is weer wat anders (ook uitgedrukt in ms vandaar de verwarring die er wel eens over ontstaat).

Je kan kijken of je een speciale "gamer" modus hebt, en dat je alle beeldverbeterende technieken uitzet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De moderne TV's reageren helaas over het algemeen traag.
Dit komt door de toegepaste technieken.
Het beste kun je voor het spelen van games gebruik maken van de "ouderwetse" (wat is er ouderwets aan?) Beeldbuis (CRT) TV's.
Niet elke vernieuwing is een verbetering!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ouderwetse aan CRT tv's is de resolutie, dit is een probleem in sommige moderne spellen, aangezien tekst dan soms onleesbaar wordt. HD-CRT's zijn nooit een succes geworden (jammergenoeg) vanwege de beeldvervorming die meestal optreedt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding