Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is bcc verplicht mij te geven als vervangend toestel heb 6 jaar garantie bij gekocht.kapot toestel is uit assortiment dus graag hulp AUB ?

kapotte lcd kosten aanschaf 950 euro,Wat ze aanbieden is eentje van 550 euro heb em nog geen 3 jaar gehad

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Garantie is garantie.. Dat ze het uit het assortiment hebben gehaald is hun probleem!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mogen ze. Houd er rekening mee dat in die 3 jaar de prijs van die schermen flink zijn gedaalt.
Ze moeten jou een gelijkwaardig product aanbieden. Dat kan dus de opvolger zijn waarvan de aanschaf waarde lager is dan het origineel.
Het zou raar zijn als ze alleen naar de prijs kijken, dat zou betekenen dat je een kwalitatief beter zou krijgen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem word gewoon door fabrikant hersteld mijn tv was ook defect na 5 jaar en model werd al 4 jaar niet gemaakt
Maar fabrikant heeft gewoon nog alle onderdelen
Is net als bij auto's zou te gek voor woorden zijn dat je na paar jaar iets moet weggooien omdat artikel niet meet gemaakt word

Voor alles is onderdelen te krijgen al is het 20+ jaar oud
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BCC moet een toestel ter beschikking stellen dat dezelfde dingen kan doen als het defecte, de prijs maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het so-wie-so al netjes van BCC dat je ze überhaupt een andere TV aanbieden!
Je mag dan wel 6 jaar garantie hebben bijgekocht,maar garantie houdt in dat de reparatiekosten (onderdelen én arbeidsloon) niet betaald hoeft te worden.
Dit betekend echter niet dat je gedurende deze 6 jaar RECHT hebt op een ander toestel!
En dan is het ook nog eens zo dat het toestel al drie jaar oud is.
Volgens mij hoeft juridisch gezien BCC helemaal geen nieuw of vervangend toestel aan te bieden!
En waar haal je de wijsheid vandaan dat je TV niet meer gerepareerd zou kunnen worden.
Heb je dit zelf verzonnen of is dat het verhaal van BCC?
Dat zou ik toch heel graag willen weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BCC is volgens deze regel verplicht een technisch gelijkwaardig nieuw product te leveren (als dit de garantie is welke u heeft afgenomen):

Service Plus Pakket

4. Gratis een vergelijkbaar nieuw product
Is uw product niet meer te repareren? Dan krijgt u gratis een vergelijkbaar (dat wil zeggen technisch gelijkwaardig) nieuw product, ook al heeft u uw oude product al geruime tijd in gebruik gehad.

Wat technisch gelijkwaardig is, is misschien een lastige discussie maar als je naar specificaties gaat kijken zou je hier denk ik het makkelijkste uit kunnen komen.
Als u het typenummer van u defecte tv en het typenummer van de aangebode tv opgeeft kunnen we dat zo controleren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het zou dus heel goed kunnen zijn dat BCC hier volstrekt juist en naar hunzelf opgestelde (of door de garantiegever opgestelde) regels handelt.

Toegevoegd na 3 uur:
Uit de voorwaarden

8.7

Indien de kosten van de uit te voeren reparatie meer dan 70% van de op het moment van de storing geldende aankoopwaarde van het Product of een daarmee vergelijkbaar type bedragen, is de Uitvoerder gerechtigd om in plaats van de reparatie uit te voeren, kosteloos een technisch gelijkwaardig Product ter beschikking te stellen aan de Consument.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing