Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

word 1.85:1 de nieuwe standaard voor tv's?

voor productie van tv's in de toekomst.

veel reclames en ook al series worden opgenomen in 1.85:1.

over het algemeen nog geen 1 procent denk ik maar dat was bij 16:9 10 jaar geleden ook zo.

1.85:1 schijnt natuurlijker te zijn dan 16:9 en daarbij is het voor films een beter formaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

1.85:1 is een heel oud bioscoopformaat(1953) en wordt net als 2.39:1(foutief 22:9 genoemd) en andere bioscoopformaten ook wel eens gebruikt voor reclames, enerzijds omdat de reclame in de bioscoop wordt vertoond anderzijds omdat het een bepaald effect geeft, het ziet er gelijk heel chique uit.

Echter heb ik in mijn leven nog nooit een serie gezien die in 1.85:1 is uitgebracht, ik denk dat je fout zit anders zou ik graag een link zien naar een productie in 1.85:1 geschoten/geproduceerd.

Dat het een nieuwe standaard voor tv's wordt is dus ook heel onwaarschijnlijk, ten eerste omdat het heel dicht bij 1.78:1(16:9) ligt en ten tweede omdat het nog vreemdere resoluties zou geven. Resoluties moeten het liefst deelbaar zijn door 8 en dat wordt met zo'n ratio onhandig. Daarnaast hoeft de tv markt de cinema niet direct te volgen dit zie je met 16:9 welke ook een ongebruikelijk formaat is in cinema.

De 21:9 t.v.'s zie ik ook niet echt zitten, behalve als 2de tv i.p.v. een beamer, aangezien het journaal (om maar een voorbeeld te noemen) echt niet staat te springen om wijder te gaan. Dan zal je dus altijd blijven zitten met zwarte balken aan de zijkant, of uitgerekt beeld wat naar mijn idee geen gezicht is. Dat probleem zal nog jaren blijven met oude 4:3 content en 16:9 tv's en zal dus alleen maar verergeren met de introductie van een wijder formaat, aangezien je dan dus ook 4:3(12:9) op 22:9 krijgt(dat is dus bijna de helft aan zwarte balken).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

teruggerekend naar 16:9 is dan dus 16.65:9.
philips wil eigenlijk naar 22:9 dus wat de toekomst brengt,zeg het maar.overigens denk ik dat het voorlopig nog wel even 16:9 blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing