Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een mediabox (upc) op mijn tv aansluiten d.m.v. een scart naar componentkabel?

Vandaag heb ik van Upc een nieuwe mediabox (Thomson DCI 62) gekregen. De vorige kon ik aansluiten via een hdmi kabel, maar deze kan enkel via een scart kabel worden aangesloten. De kwaliteit van het beeld lijkt hierdoor opeens een stuk minder.

Op internet zag ik een "scart naar component kabel". Is het mogelijk om de mediabox d.m.v. deze kabel aan te sluiten?

http://www.allekabels.nl/Component-Video-Kabels/78/2819/SCART-KABEL,-COMPONENT---PROFESSIONEEL.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee want de Decoder zal geen component signaal uitzenden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar waarom zou je met een mindere decoder gaan werken als je eerst een betere had?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er kan best zo'n converter bestaan, maar het beeld zal alleen maar slechter worden, ik zou eisen dat je een hdmi versie terug krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aansluiten van je mediabox met deze kabel gaat de kwaliteit niet verbeteren (tenzij je scart kabel van slechte kwaliteit is). Je had hiervoor waarschijnlijk een mb die ook geschikt is voor de hd pakketten van upc en had daarom een hdmi uitgang. Hopen dat je box snel kapot gaat en dat je dan weer een nieuwe krijgt waar wel hdmi op zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing