Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een groene streep op mijn Philips LCD TV (2 jaar oud). Wat zou dit kunnen zijn?

Op mijn Philips LCD TV zit sinds kort een dunne groene streep als de TV aan staat. Bij zwart beeld niet. Dit is op alle kanalen en ook in het menu.

De streep zit links van het midden.

Ik vroeg me af wat het kan zijn, of er meer problemen over zijn gemeld (bij LCD TV's) en wat de mogelijkheden zijn voor reparatie.

Toegevoegd na 4 uur:
NB. De lijn loopt verticaal en ik vroeg me af waardoor zoiets veroorzaakt wordt en of er specifiek vaker dit soort klachten zijn. De fabrieksgarantie is verlopen. Philips gaf toen 1 jaar garantie, nu 2. De TV is nu 2,5 jaar oud.

Toegevoegd na 3 dagen:
Met de winkelier is inmiddels afgesproken dat ze een deel van de kosten betalen. De TV is immers niet zo oud. De winkelier houdt zich dan aan zijn wettelijke verplichting.

Met de winkelier is afgesproken dat ik het zelf met Philips mocht regelen en die schakelen weer een andere partij in, maar Philips betaalt een deel van de kosten zag ik, want de factuur is veel hoger dan ik hoefde te betalen (vast bedrag afgesproken). Philips gaf aan dat dit probleem coulant werd behandeld, maar dat het probleem kan voorkomen.

Maar nu wil ik wel nog weten waardoor het probleem wordt veroorzaakt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik zou zsm de afdeling Consumentenbelangen van Philips in Eindhoven bellen.
Lijkt mij duidelijk in het scherm te zitten. Met beeldbuizen was er een bepaalde regeling en natuurlijk geldt dit ook voor jou scherm.

http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

Daar vindt je een telefoonnummer:
0800 023 0076 (Gratis nummer)
Maandag t/m Vrijdag 08:00 - 20:00
Zaterdag 09:00 - 18:00

Houdt het type- en serienummer bij de hand. Aan het serienummer weten ze exact de leeftijd van het toestel.

Zij zullen je vertellen welke procedure je verder moet volgen.

Toegevoegd na 3 uur:
Ondanks je vraag uitbreiding doe TOCH het bovenstaande
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ben bang dat je TV een hele lijn vaste pixels heeft. Als je er geen gekke dingen mee gedaan hebt even controleren of je nog garantie hebt.

Sommige mensen zeggen ook dat je deze vaste / luie pixels kunt repareren. Dat zou dan met dit programma moeten; http://www.jscreenfix.com/basic.php . Daarvoor dan wel je televisie op de computer aansluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing