Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wij hebben kort geleden een HDTV [1080p] gekocht van samsung en hebben digitenne aangesloten. IS dit het optimale beeld qua scherpte?

Als je digitenne van KPN aansluit op een HDTV. Word de 1080p dan optimaal benut? Of moet je data andere dingen voor aanschaffen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Digitenne geeft redelijk scherp beeld, maar het is niet het maximaal haalbare.
Scherper beeld krijg je met een HD kabel- of schotel decoder.

Toegevoegd na 6 minuten:
De scherpte die ik op mijn Sony HD-TV ontvang met Digitenne (op CI-module) is 576i, op mijn Philips satelliet HD ontvanger krijg ik via HDMI kabel 720p.
De satelliet geeft al een kleine zichtbare verbetering in de scherpte
Met een goede DVD of Bluray speler zal via HDMI de hoogste scherpte wellicht wel bereikbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Digiten is ong. Dvd kwaliteit, kabel en satelliet is HD, dit is beduidend beter en hef verschil is erg goed te zien, vergelijk maar eens met bijvoorbeeld een voetbal wedstrijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Digitenne is zo'n beetje het slechtste wat je kan hebben als je mooi beeld wil. Ik weet niet of je een CI+ module in je TV hebt die Ziggo gecertificeerd is anders zou ik kabel nemen, dan kan je tot 720p/1080i ontvangen. 1080i is niet hetzelfde als 1080p maar komt al heel dichtbij. De opname en uitzending moeten dan wel in HD zijn. TV in Nederland gaat hoogstens tot 720p/1080i.

Als je volledig wil genieten van 1080p kan dat met de volgende apparaten aangesloten met een HDMI-kabel:

PC
XBox 360 (met spellen die native 1080p zijn)
PS3 (met spellen die native 1080p zijn of Blu-Ray Discs)
Blu-ray speler met Blu-ray Disc
HD Mediaplayer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook digitenne maar de blokjes worden wel groot als je een groot scherm hebt. Als je een HD-TV hebt met een klein scherm (50 cm) ziet het er wel goed uit maar een HD TV verdient eigenlijk beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kuch I-TV Kuch als je dan toch bij de KPN zit :D:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing