Welke apparatuur kan DVB-T signaal verstoren?
Een kennis van me heeft sinds kort problemen met de ontvangst terwijl er geen kabels zijn vervangen ofzo. Mogelijk heeft hij nieuwe apparatuur maar ik weet niet wat er zoal op kan storen. Iemand een idee?
Toegevoegd na 18 uur:
Dank voor alle antwoorden tot nog toe. Het gaat om een kennis van me die woont in Dordrecht, Zuid-Holland dus. Verder heeft hij slechts een USB DVB-t stick waarmee je alleen Ned. 1, 2 en 3 kunt bekijken en enkele radiostations. Die heeft altijd goed bereik gehad (antenne staat zoals altijd voor het raam) maar nu is er geen signaal blijkbaar. Ook niet met een andere stick.
Misschien komt de verstoring niet door apparatuur want als we die antenne op een andere plek in het huis bij het raam zetten heeft hij ook zeer slechte ontvangst. Zou het misschien toch met Lopik te maken kunnen hebben? Ik dacht eigenlijk dat die problemen waren opgelost...
Toegevoegd na 2 dagen:
Hartelijk dank allen! De storing zal met Lopik te maken hebben gehad vermoedelijk want alles werkt nu weer zoals eerst.
Het kan zijn dat het kabeltje beschadigd is, je kan ook de software op de computer opnieuw laten zoeken naar de kanalen. wellicht vindt hij dan een betere zender.
DVB-T zenders in de buurt van Dordrecht staan o.a. in Sliedrecht, Breda, Rotterdam (Waalhaven) en Krimpen aan den IJssel.
Ook kan hij een antenne met versterker op batterijen kopen, dat verbetert de ontvangst aanzienlijk.
Je kunt aan hem vragen welke regionale zender naast 1, 2 en 3 ontvangen wordt. Als dat TV Rijnmond is dan ontvangt hij in ieder geval niet de zender van Lopik.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.