Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is HD-satteliet nu echt zoveel beter dan HD-kabel?

In antwoorden op vragen over beeldkwaliteit wordt steevast gesteld dat HD-satelliet beter is dan de HD-kabel. Is er onderzoek dat dit bevestigt of zijn er cijfers bekend over hoe er precies met compressie omgegaan wordt? Links met lappen tekst en terminologie geen probleem. Zijn er misschien zelfs mensen die overgestapt zijn en een verschil hebben waargenomen. En dan bedoel ik niet van analoge kabel naar HD-satelliet

Ik heb hier zelf een link die het tegenovergestelde beweert maar dit is een onderzoek uit 2007 en gebaseerd op consumenten bevindingen.

http://www.plasma-discounter.nl/ma-1consumentenbond-digitale-tv-beste-met-kabel.htm

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Er wordt altijd beweerd dat schotel nog altijd het mooiste beeld geeft,maar met de huidige HD decorders zie ik het verschil niet met kennissen die een schotel hebben.Sterker,ik vind de HD schotel beeld nog iets minder.
Er zijn geen onderzoeken hierna gedaan,dan zou je ook de zelfde soort tv's moeten hebben om te vergelijken.
Echter lees je ook al veel dat HD met kabel beter is dan HD schotel....alleen is het aanbond in HD zenders bij de schotel groter

Overigens lees ik bij antwoorden hier voor,dat het aanbod in hd zenders meer wordt...dat klopt idd,maar de meeste progamma's zijn nog niet in HD opgenomen en worden alleen gescealed naar HD kwaliteit.Uiteraard beter dan digitaal maar lang geen HD.
Als ik kijk wat erop mijn HD zenders nou daad werkelijk aan HD progamma's wordt uitgezonden ( dus niet gescealed)
is dat nog geen 10 procent van alle progamma's op een dag op 1 zender
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb in verleden wel gelezen dat getest sateliet beter is. Maar moet zeggen ben al tevreden met huidige digitale kabel, hd voegt niet veel toe op kabel. Sateliet ook gehad, meer gevoel van vrijheid en meer kanalen. Maar wat had je aan zoveel kanalen en dat ding is lelijk op de muur. Kabel is minder rompslomp en combineert mooi gewone analoog voor de kinderkamers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kabel heeft niet genoeg ruimte om HD te zenden dus is er glasvezel en als je geen glas vezel hebt kan je beter een schotel nemen ... Op gewone kabel is het op een paar zenders na onmogelijk om HD te krijgen .. Dit gaat nog 3 jaar duren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HD tv is een verkoopargument!
Alleen in laboratoriumopstelling is er een verschil te ontdekken tussen de kwaliteit van normale digitale satellietbeelden en beelden in HD kwaliteit.
De consument wordt belazerd en helaas gelooft de consument tegenwoordig alles wat hem wordt voorgehouden zolang het verkooppraatje maar beloofd dat het nieuwe beter is!
Als je wordt verteld zonder dat je weet wat je eet,dat je een banaan voorgeschoteld hebt gekregen,proef je banaan ook al is het bijv bloemkool!
De elektrotechnische industrie verzint om de zoveel jaar iets nieuws om maar zo veel mogelijk producten aan de consument te slijten,want men weet dat de consument bereid is om goed werkende apparatuur welke een uitstekende kwaliteit leveren voortijdig te vervangen door het zgn. nieuwe "betere" product.
Je wordt belazerd waar je bij staat!!!
Zeg niet dat ik er geen verstand van heb,want ik zit in deze handel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing