hoeveel kWh verbruikt de gemiddelde nederlander nu aan televisie kijken ?
reden; altijd rond de 3.000 kWh afgerekend, en nu ineens 1700 kWh extra verbruikt.
Enigste wat nieuw is, is een plasma scherm, maar reeds aan de meter gehouden, deze verbruikt per jaar op 24 uurs basis, maximaal 2184 kWh.
Zelf kijk ik gemiddeld zo`n 6 uur per dag televisie.
Inclusief de weekenden.
Toegevoegd na 19 uur:
Nogmaals gemeten:
verbruik van 19.00 uur tot 07.00 uur, inclusief decoder en stand-by stand, verbruik 1.2 kW.
Specificaties komen aardig overeen, daar mijn plasma zegt, zo`n 261 watt verbruikt.
De meter geeft een maximale uitslag van 271 watt, dus de zogenoemde piek.
Toegevoegd na 19 uur:
overdag kijk ik zelden televisie, meestal pas tegen uurtje of 7 dat de tv aangaat..
Dus vind dat dus een goede realistische beeld, persoonlijk.
Ik niet, wel hoeveel uur mensen gemiddeld kijken, maar niet hoeveel kWh per dag dat is....
Zou ik dat vermenigvuldigen maal 365 kom ik uit op: 438 kW op jaarbasis.
trek ik daarvan af het gebruik van mijn oude televisie, wat gemiddeld zo`n 150 W verbruikte, want dat verbruikte ik dus ook al voor die tijd, 6 x 150 = 900 W
900 x 365 = 328500 watt ( 328.5 kW ) op jaarbasis. 438 kW - 328.5 kW = 109.5 kW meer verbruik dan op jaarbasis. Want ik keek voor mijn plasma tv aanschaf ook al televisie, en die verbruikte dus ook elektra.
Pak dan een afwijking erin van zeg, zo`n 200 kW, zou ik dus maar een stijging moeten hebben van zo`n 300 kW meer op jaarbasis.
Zijn er dan nog altijd 1400 kW wat ik niet kan verklaren.
nadeel is, als je de meter laat controleren, en alles blijkt in orde te zijn, extra onkosten aan verbonden.
Dus wil 100 procent zeker zijn dat het probleem niet bij mij thuis ligt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.