Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom staat de televiesie automatisch op Ned.1 als je hem aanzet?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K
Antoni
15 jaar geleden
LOL

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat de meeste televisies nog automatisch op het eerste beschikbare kanaal ' aanspringen' als ze uit hebben gestaan. En omdat de meeste mensen Nederland 1 op dit eerste kanaal inprogrammeren als ze hun teevee instellen, is dát het eerste kanaal dat je te zien krijgt. Zou je op 1 Eurosport programmeren, of Duitsland 3, dan is dat het eerste dat je ziet.

Maar we zijn een voorspelbaar volkje, en dus programmeren bijna allemaal 1 op 1, 2 op 2, 3 op 3, en daarna wordt de variatie al groter, al zullen veel mensen RTL4 op 4, RTL5 of Net5 op 5 en SBS6 op 6 hebben. RTL 7 kan op 7, ik meen Veronica op 8, en pas daarna wordt het echt ´vrije keus´. Is ook veel makkelijker te onthouden. Dus krijg je bij vrijwel iedereen waar je de tv aanzet, eerst Nederland 1.

In hotels en vakantieparken is het eerste kanaal overigens vaak het informatiekanaal, en ben je de rest van de vakantie aan het uitzoeken welke zender onder welk nummer zit , vooral in internationale hotels. Dan weet je weer waarom je thuis voor 1-2-3-4-5-6 etc. hebt gekozen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Bij mij niet. Als ik de tv aanzet, gaat hij automatisch naar het station vanwaar ik de tv heb uitgezet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat dit zo in de fabriek is ingeprogrammeerd dat de televisie bij kanaal 1 begint als je hem aan doet. Er vanuit gaand dat je de TV echt uit doet en niet op stand-by hebt staan. Wanneer de TV op stand-by staat dan gaat die aan bij de zender waar je de TV hebt uitgezet...

En als je een decoder hebt van bijv. Digitenne dan start die eveneens op, op het kanaal waar je die hebt uit gedaan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij start automatisch op de laagste zender een 1 dus.

Sommige TV's starten met de laats bekeken zender, dit kan dan worden ingesteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom nou weer een min-duimpje?
Waarschijnlijk omdat je je televsie zo hebt ingesteld. Bij mij komt hij in ieder geval niet op Nederland 1 als ik hem aanzet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het ligt voor de hand om te zeggen 'het laagste kanaal',
maar bij mij springt 'ie ook op 1 terwijl ik ook kanaal 0 heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als ik de TV Panasonic aanzet begint hij met het zendernummer waarvan ik op het knopje heb gedrukt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij mij komt altijd het laatst gekeken kanaal te voorschijn.
En natuurlijk kan dat soms Ned. 1 zijn, maar dan alleen als ik de avond ervoor naar dat kanaal heb gekeken.

Misschien ligt het aan het toestel, dat het zo ingesteld is dat Ned. 1 het opstartkanaal is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat is volgens mij op elke tv het eerst net.
en meestal begint een tv bij het eerste net.
dus in pricipe is het eigelijk best logisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
misschien zou het handig zijn als we het typenummer van de tv hadden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
daar heb ik nooit last van gehad mijne springt eerst op av en als je gaat zappen springt hij op de laatst bekeken zender
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding