Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen als de GSM en TV een mysterieus eigen leven gaan leiden?

Al enkele weken gebeuren er rare dingen op steeds dezelfde tijd. Tussen 20 en 21:30 uur gaat mijn GSM een aantal keer over. En steeds wanneer ik opneem krijg ik zo'n irritant toontje te horen dat je krijgt als een nummer niet bestaat. Dit varieerd van 3 tot 6 keer op de vrijdag avond. Het lijkt alsof de telefoon 2, of 3 keer over gaat en er is opgehangen voordat je de telefoon op neemt...

En of dat de vrijdag avond nog niet mysterieus genoeg is springt de TV om klokslag 22 uur op National Geographic Channel. Zelfs gisteren avond terwijl ik naar een DVD zat te kijken had ik om klokslag 22 uur ineens NGC voor me. En vorige week vrijdag was ik bezig om op GV vragen te beantwoorden. En die week daarvoor ging zelfs de TV vanzelf aan op NGC toen het 22 uur was...

Nu sta ik niet verbaasd te kijken van rare gebeurtenissen. Het heeft bij mijn vorige DVD speler 5 maanden gedeurd voordat ik door had dat die vanzelf op AV sprong als ik de 4 van de afstandbediening van de TV indrukte...

In de 3 voorbeelden heb ik per definitie de afstandbediening niet vast gehad. En mijn Nokia N96 ligt altijd binnen handbereik...

Is er iemand die een antwoord heeft op dit mysterieus eigen leven dat mijn TV en GSM leiden op de vrijdag avond?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Enige tijd geleden ging onze kerstverlichting uit en daarna weer aan, dat herhaalde zich nog drie avonden, ongeveer op de zelfde tijd.
Kort na de laatste keer dat het gebeurde, ging de telefoon en hoorde ik dat er iemand overleden was.
Het was ruim vier dagen geleden, de middag dat hier sávonds voor het eerst het licht uit ging.
Ik ben het dus met Deva eens dat dit goed mogelijk is.
Het zijn vaak pogingen om contact te maken.
Onze kerstverlichting is daarna nooit meer zomaar uit gegaan, en oh ja, ik heb later wel een boodschap doorgekregen, daarna was er een vredige rust.
Bedankt Deva voor je betoog.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Call The Ghostbusters
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou het eens in de groep gooien bij Derek Ogilvie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerste vraag van mijn onderzoek naar dergelijke verschijnselen:

Heb je een zoon van een jaar of 15? Of hebben de buren een zoon van die leeftijd?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat is de ROEP...
als je er gehoor aan wil geven, wees dan compleet stil op dat soort momenten...men roept jou op...maar tot nu toe versta je het niet...
als je geen gehoor aan dit soort oproepen wenst te geven, ga dan door met hoe je het tot nu toe doet... ook dat wordt begrepen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor de rare gebeurtenissen met je telefoon heb ik geen verklaring.

Je TV zou "vanzelf" kunnen aangaan of veranderen van zender door de afstandsbediening van iemand anders. Zijn er misschien jongeren in jouw straat die een flauwe grap willen uithalen en met een afstandsbediening van buitenaf jouw televisie op een andere zender kunnen zetten? Ik heb wel eens gehoord dat dit in bungalowparken een "leuke" hobby was van jongens die zich verveelden. Het "handige" daar was dat alle televisies dezelfde afstandsbediening hadden. Het zal wel een kick geven om de verbaasde reactie van mensen te zien als de televisie vanzelf van kanaal verandert. Misschien is dit een oorzaak, hoewel wat vergezocht.

Succes met deze problemen!
15 jaar geleden
Mijn TV heeft een timer. Misschien is de timer van je televisie per ongeluk ingeschakeld? En dat met de GSM kan ik me ook zo voorstellen, aangezien ik ook vaak rare dingen ervaar met dat ding xD
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alien 85880 AAA planetoide 764443/@&§èéé" tried to call you .See reporting system failure C43.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen ik nog in Amsterdam woonde bleek dat ik met mijn afstandsbediening het kanaal van de tv bij de buren veranderde als ik zappte en zij bij mij. Ik woonde toen op een bovenhuis. Het was heel irritant, maar inmiddels al lang geleden dus ik weet niet of dat bij de huidige tv's nog kan gebeuren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing