Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een circulatie pomp slecht zijn 16 maanden na onderhoud door een installeur?

Beste mensen, Mijn cv ketel is 5 mei 2023 voor onderhoud nagekeken en alles was goed en kwam er een sticker op. Echter ik gebruikte de ketel eigenlijk vanaf 2000 niet meer voor verwarmen, maar alleen voor water. Omdat ik met een airco ging verwarmen. Nu zijn er in juli nieuwe rookgaskanelen geplaatst inhet hele appartementengebouw a 5000 euro per persoon en was de cv ketel bij iedereen van de muur gehaald. Nu vroeg de VVE of alles aangesloten was, want bij sommigen ging de verwarming niet aan. Bij mij dus ook niet. Toen heeft de VVE dat bedrijf ingschakeld en kwam er een monteur die het verholpen had. Ze hadden het gewoon niet aangesloten (iets met draadjes of zo). Maar tot mijn verbazing zie deze monteur dat de circulatiepomp lawaai maakt en dat is geen best teken volgens hem. Echter voor warm water maakt het niet uit.

Mijn vraag is nu: als de ketel in mei 2023 nog nagekeken is en de pomp goed is hoe kan ie dan in september 2024 ineens niet meer helemaal goed zijn. Hij verwarmt dus nog wel maar met lawaai en volgens de monteur kan ie het dan begeven. Hij zei ook dat als je m zolang niet gebruikt dat ie dan vast kan gaan zitten en daarom lawaai geeft. Hoe kan het dat ik m vanaf 2020 tot mei 2023 niet gebruikte en met onderhoud prima in orde en dan 16 maanden later ineens de pomp vast komt te zitten? (het is een intergascv van 2013

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, dat kan soms gebeuren. Als een circulatiepomp slecht werkt na onderhoud, kan dat komen door verkeerde installatie of het niet goed aansluiten van bepaalde onderdelen.

Het kan ook zijn dat er lucht in het systeem is, of dat de instellingen niet goed zijn afgesteld. Soms worden filters vergeten of niet goed schoongemaakt.

Het zou goed zijn om contact op te nemen met de installateur om dit na te kijken. Wie heeft ervaring met een circulatiepomp die slecht werkt na onderhoud? Wat gebeurde er bij jullie?
(Lees meer...)
ronron1212
7 uur geleden
wat heeft dit met de vraag te maken
Wie heeft ervaring met een circulatiepomp die slecht werkt na onderhoud? Wat gebeurde er bij jullie?
Een storing in een circulatiepomp kondigt zich niet van te voren aan. Hoewel, jouw circulatiepomp kondigt nu aan dat hij er binnenkort waarschijnlijk wel mee op zal houden. Het is een mechanische component die stuk kan gaan,, vooral als deze niet gebruikt wordt. Net als bij een auto, als deze na een A.P.K. weggezet wordt en na een jaar weer naar de keuring moet, dan kunnen remblokken vast zijn gaan zitten, kan de waterpomp vast zijn gaan zitten en kunnen keerringen hard zijn geworden en gaan lekken.
Dus, ja, dat kan gebeuren.
(Lees meer...)
jc54
20 uur geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding