Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen bij bewegende, dansende en trillende wasmachine?

Ik heb een mooie AEG wasmachine staan op een laminaatvloer in mijn appartement. Probleem is, dat ik de laminaatvloer niet zomaar eruit mag halen, en ik dus genoodzaakt ben hem hierop te zetten. Nu heb ik een 8mm rubberen mat eronder gelegd, maar beweegt hij nu nog steeds vrij erg, vooral bij beddengoed of dekens. Wat kan ik het beste doen? Zou een dikkere mat beter zijn?

TurfGraver
een uur geleden
Zou juist geen rubbermat (of ander flexibel ondergrond) gebruiken.
Wellicht juist een stevig plaat.
En zorgen dat de boel goed waterpas staat.
Pieterke
een uur geleden
Verdeel je het wasgoed wel goed?
Doe je ook kleine stukken wasgoed bij de dekens en het beddengoed?
jc54
een uur geleden
Als een wasmachine teveel trilt of schudt, kan dat aan de ophanging van de trommel liggen.
Inekez1
17 minuten geleden
Wat Turfgraver zegt: rubbermat weghalen en vervangen door een zware stevige ondergrond. Sinds mijn wasmachine op 4 betonnen tuintegels staat (tegels naast elkaar, niet stapelen) zit er geen beweging meer in. Voor die tijd ook veel te veel beweging, doordat de ondergrond niet star genoeg was. Verder: kijk ook naar de maximale belading van je machine. Vooral katoen neemt veel water op en wordt dus relatief zwaar. De maximale belading van je machine (vaak 5 of 7 kilo) is gebaseerd op nat wasgoed. Een machine vol katoenen handdoeken en beddengoed is misschien gewoon te veel?
KleinDuimpje
14 minuten geleden
https://www.aeg.nl/support/support-articles/wassen-en-drogen/wasmachines/wasmachine-trilt-en-komt-van-zijn-plek-tijdens-centrifugeren/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding