Hoe bepaalt een telefoon hoe snel hij oplaadt?

Als ik mijn telefoon aan de oplader hang, zegt hij - afhankelijk van de oplader - "opladen", "snel opladen", of "supersnel opladen".

Hoe bepaalt de telefoon de oplaadsnelheid? Kijk hij gewoon hoeveel stroom de oplader levert, en bepaalt dat de oplaadsnelheid? Of vindt er communicatie plaats tussen de telefoon en de oplader, en "onderhandelen" ze de oplaadsnelheid?

Thecis
14 uur geleden
Ik neem aan dat de telefoon een sequentie doorloopt en kijkt wat de maximale stroomsterkte is wat de lader kan leveren. Afhankelijk van die stroomsterkte zal er een classificatie aan gehangen worden wat betreft snelheid. Maar om eerlijk te zijn, weet ik het ook niet precies.
jc54
12 uur geleden
Afhankelijk voor wat er gekozen wordt, zal de electronica in de telefoon voor meer of minder voorschakelweerstand kiezen. Afhankelijk hiervan is de warmteontwikkeling tijdens het opladen.

Geef als eerste antwoord