Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn vaatwasser onder mijn gasplaat?

Ik ben net op mijzelf gaan wonen en ik vraag mij af of ik een ingebouwde gasplaat kan installeren met mijn vaatwasser er direct onder. In mijn oude huis hadden we een hoger en dikker keukenblad waardoor er ongeveer 5 centimeter ruimte tussen de onderkant van de gasplaat en de bovenkant van de vaatwasser zat. Nu heb ik in mijn nieuwe keuken net genoeg ruimte om een gasplaat erin te zetten en dan hou ik een paar millimeter over met de vaatwasser. Is dit erg of kan dit gewoon? Ik heb hier zelf namelijk geen verstand van.

Ik heb al in de handleidingen van beide gekeken en kan hier niks over vinden. De vaatwasser is de "AEG FFB41600ZW" en gaskookplaat "ETNA KG959ZTA"

Thecis
3 maanden geleden
Ik zou het niet doen. Gasvlammen worden een honderden graden en alhoewel een behoorlijk deel van die warmte omhoog gaat, zal een deel van de onderkant ook verwarmd worden. Een paar mm lijkt mij te weinig om goed te kunnen luchten zodat de vaatwasser niet te warm wordt (vaak zitten de printplaten op de bovenkant van een vaatwasser).
AlphaLimaSierra
3 maanden geleden
Het gaat hier niet om een gasvlam wat ik begrijp, maar om inductie. Echter een vaatwasser kan zeker trilling veroorzaken die van invloed is op de inductieplaat. Ik zou deze combinatie ook niet doen.
Abcde
3 maanden geleden
Toch gas AlphaLimaSierra. https://www.coolblue.nl/product/809301/etna-kg959zta.html?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_content=search&cmt=c_b%2Ccp_662502964%2Caid_1233653089790088%2Ct_kwd-77103616412904%3Aloc-129%2Cn_o%2Cd_c%2Clp_160506&msclkid=64a3bb3ba5931c4fedd5dd8436ee2542
Antoni
3 maanden geleden
@Abcde, de link https://www.coolblue.nl/product/809301/etna-kg959zta.html is voldoende om de informatie terug te vinden. Alle tekst vanaf het vraagteken kan je weglaten. Dat geldt vrijwel altijd voor dit soort links.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Heb je een keukenzaak in de buurt? vraagt het daar eens. Volgens mij kan het wel. zover ik weet wordt de gasplaat alleen boven heet.
(Lees meer...)
3 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding