Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn lamp in mijn kamer en moeders kamer niet meer aan gaan of uitvallen?

In ons oude huis hadden we in de woonkamer 2 lampen dit is een lamp met 8 minilampjes er in. 1 van deze lampen viel wel eens uit. Toen zijn we verhuisd en nu hangt 1 van deze lamp in mijn kamer en de andere in die van mijn moeders kamer. Die in mijn moeders kamer werkte eerst wel en daarna plots helemaal niet meer en nu vandaag waren 4 van die minilampjes bij mij leeg dus heb die van de lamp van mijn moeders kamer gepakt en toen deden even alle 8 de lampjes weer en daarna viel de lamp plots uit ik kon hem niet gelijk weer aanzetten maar na een tijdje ging die wel weer aan en nu net had ik hem aanstaan een halfuurtje en daarna viel die weer uit? Hoe kan dit? Moet ik een nieuwe lamp halen

Picture for question
1.5K
TurfGraver
6 maanden geleden
Tip van flip, als het halogeen lampjes zijn die dan niet aanraken met je fingers. ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Halogeenlampen geen soms moeilijk contact: heb ook een hanglamp met +- 8 halogeenlampjes: soms gaan er 1 of 2 uit. £Als ik dan een tik geef (op het glas van de luster, gaan die terug aan. Wellicht is het raadzaam de vatting te reinigen. Bij vervanging let goed op wattage (is sterkte) en Voltage. Je hebt lusters waarin halogeenlampen van 24 Volt en 12 Volt. Wat vervanging betreft, ik ben naar een groothandel gegaan en heb zowat de overblijvende stock opgekocht (+- 12 stuks)
(Lees meer...)
5 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding