Hoe stop ik het getril van mijn wasmachine?
Een aantal weken geleden heb ik een nieuwe wasmachine en droger gekocht. Droger is helemaal prima en doet goed z’n werk. De wasmachine daarentegen is een ander verhaal. Het was en spoelen gaat goed maar als het aankomt op het gedeelte centrifugeren, trilt hij alle kanten op. Ik heb pootjes gekocht op Bol met de hoop dat heg meer zou stabiliseren, maar helaas niks. Iemand hier enige tips voor? Bedankt!
Wasmachine trilt
Op deze manier kun je voorkomen dat je wasmachine trilt: Controleer of de wasmachine waterpas staat, je kunt de pootjes onder de wasmachine draaien om hem recht te zetten. Vul de wasmachine niet “te vol”, zorg altijd dat er wat ruimte over is in de trommel. Plaatst trillingsdempers onder de poten, hierdoor heb je minder lawaai en trilt de wasmachine minder. Als al deze dingen niet werken dan kun je de wasmachine altijd nog vastzetten met een klem.
Op de vorige plek, op een deels zwevende houten plankenvloer, danste de wasmachine als een gek. Na flink verstevigen van die vloer danste hij nog maar minimaal.
Nu op de nieuwe plek op een plaat beton, staat hij heel stabiel. Het dansen is verleden tijd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.