Hoeveel verbruik mag ik maximaal hebben op op 1 groep in de meterkast?
Sinds kort woon ik in een oud appartement (uit 1960 volgens mij) met nog een ouderwetse geiser. Nou heb ik maar 3 groepen in de meterkast, dus ik gok 1 voor slaapkamers/woonkamer, 1 voor badkamer (met wasmachine) en 1 voor de keuken. Nu heb ik in de keuken een gasfornuis met elektrische oven (die het niet geweldig doet), een losse diepvries (tafelmodel, nieuw), een losse koelkast (tafelmodel, oud), een koffiezetapparaat (simpel) en een waterkoker in gebruik. De vriezer en koelkast heb ik in 1 stekkerdoos naar 1 stopcontact, en in het stopcontact erboven wil ik graag een stekkerdoos met daarin een koffiezetapparaat en een combi-magnetron. De combi-magnetron heb ik nog niet, maar wil ik graag en daar twijfel ik over.
De combi-magnetron die ik wil kan tot 2400 watt verbruiken bij de oven-funtcie. Ik vraag mij af of dit goed gaat met de overige apparatuur. Ik gebruik natuurlijk niet alles tegelijk, maar ik weet niet of dat meehelpt en hoe dat in zijn werk gaan, wat de groep aankan en wat 2 stopcontacten met stekkerdozen aankunnen? Dus voordat ik de combi-magnetron aanschaf, is er iemand die mij hier meer duidelijkheid over kan geven?
Bij voorbaat al mega dank!
Dus je kan elke groep met maximaal zo'n 3500W belasten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.