Bestaan er gasslangen voor gasfornuizen van 4 tot 5 meter? En mag dit?
Ik wil mijn gasfornuis in een andere hoek zetten van mijn keuken, echter zit de gasaansluiting daar niet. Ik vroeg me daarom af of er langere gasslangen bestaan dan 2 meter zodat mijn gasfornuis verplaatst kan worden
https://www.bol.com/nl/p/rubberen-gasslang-met-lengte-van-5-meter-inclusief-3-8-koppelingen/9200000104935139/?bltgh=hXeHtE-PY-4-W0VpuV1H5A.1_39.54.ProductImage
Voor veel mensen zullen de kosten een argument zijn. Als een slang 30 euro kost, kan ik me niet voorstellen dat een installateur voor minder een aansluiting kan verleggen. @Inekez1
Waaruit blijkt dat?
- Propaan
- gasflessen
- gebruik met gasbranders, bbq etc Op de oranje slang staat ook duidelijk dat ze voor propaan zijn (en dus niet voor aardgas).
Ben zelf gegaan voor een inductieplaat met een normale stroomstekker (heb geen andere aansluiting. Zelf woon ik in een oud huis met een vrij oude meterkast en dit veroorzaakt (vooralsnog) geen problemen. Ik ga namelijk niet constant op het hoogste wattage lopen koken. Sterker nog, gebruik meeste minder dan de helft van het maximale, anders kookt alles veel te snel of branden er dingen aan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.