Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verleng ik mijn wasmachinesnoer zo goed mogelijk?

Jammer genoeg heb ik het snoer net iets te kort geknipt, waardoor ik nu mijn wasmachine niet meer kan aansluiten op de trekschakelaar. Ik heb de bovenkant van mijn wasmachine eraf gehaald met het idee om het hele snoer te vervangen, maar dat is mij veel te veel werk. Ik heb vandaag hetzelfde snoer van dezelfde dikte gekocht.
Hoe kan ik deze het beste aan het snoer van de wasmachine monteren? Moet ik de koperdraden aan elkaar draaien en dan tapen met isolatietape? Of kan ik deze beter aan elkaar solderen? Waar moet ik verder op letten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Er is maar 1 oplossing, het snoer vervangen. Het snoer van een wasmachine moet uit 1 stuk bestaan. Dit staat als het goed is ook in het instructieboekje van je wasmachine.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Snoer verlengen door ze met lasdoppen te verbinden. Het geheel van de verbindingen in een waterdichte lasdoos (met rubbers) aan de muur bevestigen onder of naast de trekschakelaar. Tip: Zet de lasdoos op een plek dat het snoer van de wasmachine nu genoeg ruimte heeft, maar dat je de machine ook nog eens naar voren of opzij kunt schuiven zonder het snoer los te hoeven maken.
7 jaar geleden
Als de wasautomaat op een schakelaar is aangesloten, MOET het snoer vernieuwd worden. De installatie heeft geen aardlekschakelaar, alle andere oplossingen zijn onveilig. Als je het zelf niet aandurft, laten doen.
Anders bij de gamma adereind hulzen met tang kopen. Alleen de juiste aansluiting van de geelgroene aardedraad is van belang.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing