Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een wasmachine aanzetten zonder vaste wateraansluiting en afvoer in schuur?

Wasmachine past niet in de kleine keuken, ook zit de woning op een bovenwoning met zeer smalle trappen. Dus moeilijk te verhuizen. Heb een buitenschuur ongeveer 6 meter van de appartement vandaan. In de schuur zit geen kraanwater of afvoer. Kan ik zoals een mini wasmachine die je gebruikt op vakantie een mogelijkheid maken om een gewone zware wasmachine te gebruiken in de schuur zonder vaste wateraansluiting en afvoer? Het is een huurwoning dus ik mag geen leidingen aanmaken voor de machine.

Toegevoegd na 2 dagen:
Nu heb ik een paar prima berichten gelezen die ik wil uitoefenen, maar ja, hoe weet ik of een schuur vorstvrij is? En hoe maak je een schuur vorstvrij? Is dit moeilijk en kost dit veel geld? Hoe zit het bij verlaten huurwoning, moet ik of kan ik materiaal makkelijk verwijderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Je kunt de wasmachine daar plaatsen en water aanvoeren met een tuinslang. 6 meter is wel te overbruggen. Het afvoerwater kun je opvangen in een grote emmer of een 30 liter jerrycan o.i.d.
Het is behelpen, maar het kán wel.
jc54
9 jaar geleden
Ja, er kan veel, maar of het handig is?

-Tuinslang als aanvoer.
-Afvoerslang in speciekuip, dompelpomp en slang naar een (riool)put.
-Een (bijna) lege groep voor de elektriciteit.

Of zelfs:

-Vullen met een gieter via het wasmiddelbakje. (spoelprogramma kan ook achteraf, wat meer werk maar minder dan handwassen)
-Een paar dingen aanpassen zodat ie werkt met heet water uit de gieter en geen stroom gebruikt voor het opwarmen van het water en dus geen zware aansluiting nodig heeft, maar dat gaat misschien een beetje ver.

Problemen:
-bij vorst zal je de machine steeds moeten laten leeglopen na gebruik.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een wasmachine gebruikt gemiddeld ruim 50 liter per keer..
Dus als je met de hand gaat slepen met water ben je niet met één gieter klaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het aansluiten gaat volgens mij het beste met een tuinslang.
Ook voor de afvoer zou ik een slang gebruiken deze wel bij de wasmachine even hoog als bovenkant er van leggen anders loopt de machine van zelf leeg en dat is niet de bedoeling.
Wat het vorstvrij maken betreft kan dit met isolatieplaten die je aan de binnenkant van de schuur aanbrengen met plaatselijk wat dotjes lijm.(geen Bisonkit dit tast de tempexisolatieplaten aan)

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor de isolatiplaten kun je vragen of er misschien B-keusplaten zijn
Deze zijn aanmerkelijk goedkoper
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing